Gick bra idag, åkte kl09 och var framme kl 1430 ca.
Precis som förra gången bjöd Luxemburg på en riktig skur hårda byiga vindar sen blev det lite sol och lite regn. När det var som värst körde jag om en lastbil han gjorde inte många knop satt nog mest och vred på ratten i vinden man såg ju spåren efter den.
Tankade fullt i wasserbillig och körde till vingården med ställplats som jag stannade vid när jag åkte ner de har höjt priset till 13 eu med el, påstår att man inte får ha det till värmen men min värmare drar bara 1000w och mindre säkringar finns inte om man inte specialbeställer men då måste det var något annat än standard och då tror jag ingen elektriker kopplar in det blir dyrare.
Har ju allt på gas så klarar mej utan men det känns snålt speciellt som de skriver det på hemsidan också att man inte får använda elen till värme.
Lyckades boka om biljetten till lördag så i morgon fredag åker jag upp till Greven och på lördag fm kör jag upp till skandinaviska hamnen i travemunde och seglar hem kl 2200.
Fick en tilläggsavgift på 823kr men skulle jag haft en ny biljett skulle den kosta 1000kr till hon hade mixtrat lite med priset så jag förlorar inte så mycket väldigt trevlig kvinna jag pratade med på Finnlines.
så ikväll ska jag äta lite gott på restaurangen. I morgon kväll blir det scnitsel på marinan som det egentligen heter Greven ligger ju en halvmil bort. Och där ha Plastpelle stått gratis, första gången jag var där hamnade jag där eftersom plaspelle skickade dit mej blev jobbigt kunde ju inte stänga av motorn och hamnade i ett villasamhälle. Lyckades i en skakande bil hitta rätt till slut.
På söndag ska jag bara prata svenska och ingen mening att träffa mej då för då får ni inte en syl i vädret. Nyss när jag kom var det sol och skapligt väder nu är det regn, verkar som vinet som växer i den branta sluttningen har börjat växa så smått redan. Inget väder för elscooter men regnjacka har jag en ny och fin, kommer riktiga byar med blåst också. Restaurangen öppnar kl 18 och har bara öppet mitwooks jag tolkar det som onsdag til lördag.
Står bara två bilar till här Lite besvärligt att köra hit speciellt med större de står på klossar eftersom de inte klarat att schakta lutningen, jag med min korta hjulbas kunde trixa lite och står relativt plant, det skakar en del i bilen eftersom det är väldigt byig vind.
Det mesta luktar snål bonde vilket flera påpekat finns ju inget annat än el här fast det går lätt att fultömma men jag kan tömma på greven fast det lär knappast behövas.
Hemma öppnar jag kranen under och kranen inne sen får det rinna det som inte går ner på tomten rinner rätt över vår lilla återvändsgata och ner i avloppet. , kasetten är inte rolig den får jag tömma i toan med handduchen som jag spolar överallt med är ju duchrum så inga problem.
Ni som är i sverige får fixa lite bra hemreseväder på söndag snö och kyla har jag avbeställt, hittills har jag haft tur med vädret bara idag det har varit lite tråkigt med regn annars verkar det som att bättre väder följde mej upp genom europa jag skulle ju tam med mej våren men jag är ju lite tidig, så han däruppe har inte hunnit boka om riktigt.