• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi som flyr vintern

Status
Stängd för vidare inlägg.

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Gott att höra att du trivs men trist att du blivit sjuk. Jag tror inte hellre att det är Chinans fel. Vi brukar äta där ungefär en gång i veckan och har aldrig blivit dåliga. Bra att du lärt känna lite folk. Det finns många trevliga människor där som säkert kan hjälpa till om du inte orkar med de praktiska vardagsbestyren.
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Har varit magsjuk ett par dagar och är inte bra än så därför har det varit lite tyst.
Mycket prat om ansjovis jo jag har 3 burkar i kylen plus en adapter till tysk flaska. Det är 80mil till Olhao härifrån känner mej inte bra och trivs här har träffat flera trevliga människor. Så du skulle väntat innan du for iväg, du skulle vänta i Malaga men sen var du runt lite överallt. Jag gillar inte ansjovis äter det inte alls samma med Jansson det vägrar jag totalt.
Kommer nog stanna här ett bra tag och bo in mej är man här en månad kostar det 10,35 eu plus 3,50 cent /kw gissar att jag gör av med 6kw/dygn som det nu är så lite drygt 20kr för el det kan jag leva med.
Tycker det är en högre standard här jämfört med Olhao jag slipper oväsendet hela dagen från fåglarna och skit på bilen varje plats har vatten och avlopp så man behöver inte flytta bilen bara bära toan och det är inte ofta 50m till toalett dusch och tvättmaskiner. Idag fick jag hjälp från servicepersonalen på området att få en slang till min vattentank som ställt till det -dålig som jag varit ingen ork alls inte ätit hittills idag ska försöka med lite soppa ikväll hela kroppen värker men mest magen. Mer om det på bygga rep forumet. Inga bilder har det blivit mest legat inne. Jo drönaren ska upp i luften men har en app där Litchi som jag inte testat än.

Kloka argument du anför till att stanna.
Kristallsjukan är inte rolig, även om den för dig upphört, jag dras själv med den sedan 4 år tillbaka.
Krya på dig, trevligt att få läsa dina inlägg.
mvf
Fincan
 
F

F.d. 22252

Guest
Har blivit mycket bättre nu hur länge det nu varar.
Var iväg och åt mat på kinesrestaurangen, blev rekomenderad Carmen av Wizard men då behöverjag tolk.
Åt soppa med vin och ris med kyckling glass till efterätt. 7,10 eu. Inte riktigt det jag beställt men smakade bra.IMG_20181207_155505.jpg IMG_20181207_183418.jpg IMG_20181207_184153.jpg IMG_20181221_151003.jpg IMG_20181221_154848.jpg IMG_20181221_201549.jpg
På bilderna ser man en röd julduk på mitt bord, det är en av servetterna från china som inte är av papper gjorde en deal med servitören om 2 eu.
Skickar med några bilder från Grevens ställplats bilen ser lite ensam ut men flyttade den sen till en bättre plats med ett antal bilar och el. Foto från obligatoriska snitzeln och restaurangen.
Bahia camping delade ut en julklapp idag en plastmapp till papper en aluminiumdosa till alla kontokort och en påse apelsiner och sist men inte minst två flaskor vin rött och vitt bra kvalite på det röda det andra har jag inte öppnat än, inga skruvkorkar.
Hittade en verkstad som kunde åta sej att byta växellådsfästet och vi bestämde att jag tar hem det från tyskland. De tog 33eu/tim hemma 1000kr/tim en aning skillnad stor och fin verkstad välstädad och allt i ordning och takhöjd för en större bil en min. Börjar bli en (o)vana att slinka in på baren bredvid för en öl eller ett glas vin för att prata med svenskar som bor här jättetrevligt.
Solen sken idag med inte hett på dagen men sitter man i solen kan plocka av sej det mesta annars är det tshirt tunna byxor och en lätt tygjacka som gäller vilket gjorde mej ganska svettig eftersom jag kört en del på sparkcykeln som visat sej vara ovärderlig hittills för transporter.
 

Bilagor

  • IMG_20181221_154811_BURST002.jpg
    IMG_20181221_154811_BURST002.jpg
    2,2 MB · Visningar: 145
  • IMG_20181221_201410_BURST001_COVER.jpg
    IMG_20181221_201410_BURST001_COVER.jpg
    1,1 MB · Visningar: 140
F

F.d. 22252

Guest
Hamnade mellan två som jobbat en massa med data och förstod inte mycket, själv har jag byggt pc och installerat operativsystem och programvaror men de här har suttit vid ett tangentbord och hållit på med nätverk. Alltså som jag förstår kopplat ihop färdiga burkar och konfigurerat dem.
Vi pratar inte samma språk. Men trevligt hade vi!
Träffar många här som är trevliga och hjälpsamma till skillnad från ensamheten i Olhao där plastpelle återigen farit iväg. Stannar här sparar diesel och träffar trevligt folk och njuter av sommarvädret.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Hamnade mellan två som jobbat en massa med data och förstod inte mycket, själv har jag byggt pc och installerat operativsystem och programvaror men de här har suttit vid ett tangentbord och hållit på med nätverk. Alltså som jag förstår kopplat ihop färdiga burkar och konfigurerat dem.
Vi pratar inte samma språk. Men trevligt hade vi!
Träffar många här som är trevliga och hjälpsamma till skillnad från ensamheten i Olhao där plastpelle återigen farit iväg. Stannar här sparar diesel och träffar trevligt folk och njuter av sommarvädret.
Du är inte den förste som kommit till Bahia med tanken att stanna några dagar och som blivit kvar.
 
F

F.d. 22252

Guest
Allt bra här i santa pola marknad idag köpte ett par görsnygga mjukisbyxor i 2xl men hemma skulle det varit large så det blidde inte bra. Alltid straffas vi fullvuxna den enda som jag vet håller de gamla storlekarna är fjällräven, har jacka och byxor för varmare breddgrader som tjänat mej bra i många år, dyrt ja men nu betalar det sig verkligen efter över 10 år, Svensk Kvalite!
Var in på kina restaurangen och beställde biff med ris och en halv flaska vin och glass och snaps efteråt 7,10 eu vilket jag gav dricks på.en ung och snygg exotisk kinesisk kvinna som man bara kan drömma om. Snabb servering och rent och snyggt rekommenderas!
den tidiga kvällen avnjöts med ett par trevliga vänner i baren blev bjuden på ett glas vin!
Solen har skinit utan uppehåll men nu 17gr efter solen gått ner kl6.
Julafton känns som man klarar lätt kan se svensk tv härnere via telefonen har många gb kvar.
 
F

F.d. 22252

Guest
Solen envisas med att skina idag också, gick ut en stund i bara shorts och satt på stolen utanför bilen inte frös jag!
Hade vi en fast punkt och hjälptes åt skulle vi kunna knuffa på jorden så vi skulle ha bra väder hemma också.
Finns nästan inga måsten här man blir förslöad just nu har jag en tanke att jag ska gå och duscha men det är sånt som man måste överväga samma med att byta sängkläder och kanske tvätta, men inte idag blir för mycket på en gång.
Har ni varit på Buffe var jag igår blev dyrt men ....IMG_20181223_185803.jpg IMG_20181223_200359.jpg IMG_20181223_200411.jpg
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Hej igen Bengtic!! Igår promenixade jag (vi) 200 meter bort till en annan ställplats här i Falesia. Mycket fest och glam, skapat och fixat av alla Dupontarna, med grill och långbord för ALLA på den platsen!! Mitt i alltihopa träffar jag din kompis Pelle-Plast, som stog å' väntade med två anjovisburkar i näven. Go' Hjul!!IMG_2104.JPG IMG_2102.JPG
 
F

F.d. 22252

Guest
Skulle inte varit på buffe och druckit vin har legat flera dagar i sängen och jämrat mej, magen som vanligt.
Inget kul alls lite jobbigare än hemma, toa måste tömmas och vatten flyllas på samma med avloppet.
Har haft högt blodtryck 169/99 -mätaren går inte längre.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Skulle inte varit på buffe och druckit vin har legat flera dagar i sängen och jämrat mej, magen som vanligt.
Inget kul alls lite jobbigare än hemma, toa måste tömmas och vatten flyllas på samma med avloppet.
Har haft högt blodtryck 169/99 -mätaren går inte längre.
Du är inte den förste jag hört som blivit sjuk efter besök på Woken. Själv har jag inte testat. Krya på dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen