Eva & Hasse 9
HBK Medlem
Kanske du har magkatarr utan att du vet om det då protesterar magen mot det feta i friteringen kanske det som är problemetJa det beror nog mera på handhavandet av maten än just maten som det beror på. Åt två ringar calamares på woken men det smakade som någon pressad massa och inte bläckfisk. Verkar som woken buffen inte är så populär och den har haft ett dåligt rykte. Har en pizza butik utanför där jag bor förre ägaren grek tror jag såg till att jag fick magsjuka några gånger en kompis och hans fru också och flera andra det gick dåligt inga kunder. Nya ägaren berättade att allt var oerhört smutsigt därinne mycket städjobb och tog lång tid att arbeta upp kundkretsen. Greken öppnade restaurang i centrum men kunderna svek så han fick lägga ner, nu har han pizzakiosk i Hällestad så ät inte där.
Han skulle ha näringsförbud men de som ska se efter hygienen verkar inte smarta eler så har de dåligt lagstöd.
En annan pizzeria där jag bor brukar ha allt i perfekt ordning men en gång så kände jag inte igen de som jobbade -extra den vita såsen smakade konstigt och det tog inte lång tid innan jag mådde dåligt. Så utan utbildning så går det inte, det skulle vara obligatoriskt med certifikat, när jag var tvreparatör fick jag gå kurs och ta en färgtvlegimitation med färgfoto utfärdat av Sifo. Var mycket bortfall på den kursen två av mina kollegor hade försökt och missat den ene lagade bara svartvita tv.
Tänk om alla dessa matprogram i TV kunde utmynna i hur man behandlar mat och inte bara hur det smakar. Verkar som kinesrestaurangerna överlag har en bra hantering av maten, men jag har blivit sjuk där också uppvärmd mat med micro som var gammal. Kocken hade slutat.
Ganska enahanda här på campingen ganska tyst överallt och när man inte orkar något så blir man kvar här grå väder idag med hittills bara 16gr men verkar klarna upp och så fort solen kommer fram så värmer den ordentligt.
Har inte fått klart för mej när det börjar bli riktigt varmt härnere.
Tack Belar för din info, det stod ju om det i brevet men jag förstod det inte har ju pass också.
Tycker synd om dej pelle man blir ganska strandsatt av magsjuka men du kan ju laga mat men att det ska vara Ikea är dåligt! Antar att du skulle köpa en stol där.
Jag tycker om Calamares men äter det ytterst sällan tål inte friterat så bra för mycket fett och sen misstänker jag att oljan som är dyr inte byts så ofta och som företag tror jag det kostar pengar att bli av med.
Ha sett gott i värmen