Visst. Jag använder mig mycket av google map för att hitta en plats.... Men jag är nästan 100% säker på att med hjälp av en app eller ställplats lista så blir det mycket enklare att hitta "smultronställen"Med Google Maps och liknande karttjänster så är det numera omöjligt att hålla några smultronställen hemliga.
Det är så lätt att skanna av ett okänt område och hitta platser att stå på så att tro att tex. Ön skulle förbli orörd ifall den inte fanns i någon app är nog inte sannolikt.
Sedan är det ju så att de flesta "riktiga" husbilsplatser som finns i vår lista och i andra appar har börjat som inofficiella parkeringar i någon lista.
Utan detta hade det kanske inte blivit underlag för att starta verksamhet och göra nödvändiga investeringar för att skapa en ställplats.
Det kommer att uppstå många alternativ på platser i olika prisnivåer och med olika servicenivå när nu underlaget verkar finnas.
Som alltid när det sker omställningar så gnisslar det lite i starten och protektionism är inte ett lyckat sätt att driva utvecklingen framåt.
Det bästa vi som är erfarna husbilsåkare kan göra är att hjälpa de som är nya med råd och kanske påpekande på plats när det inte alltid blir rätt.
Sen vad jag förstår så har flera eller en hel del typ smultronställen stängts av helt eller för personbil2... Detta om något visar ju att de som lägger upp platsen kanske inte skulle ha gjort det...
Jag tror att vi måste ta i beräkning vad det innebär för en plats om det kommer en massa husbilar.... Några klarar säkert det men inte alla.