Slå det om ni kanMin bil är 7.75 hjulen får plats i p ruta
Men det hänger ut över fram 1m å bak 2.5m
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Slå det om ni kanMin bil är 7.75 hjulen får plats i p ruta
Men det hänger ut över fram 1m å bak 2.5m
Det behövs ingen gräns.vart ska gränsen då gå ????
HejSlå det om ni kan
Får du in alla hjulen i en p ruta för pb1Hej
Inga problem.
Vi har parkerat ett par gånger på vår senaste resa inom en parkeringsruta. Längd 8,63
Ja är det inte förfärligt illasinnat med träd och buskar på grönytor…Vår bil är 7,4 meter och jag har inga problem att backa in på en vanlig parkeringsruta och låta överhänget bak stå över en gräsmatta eller liknande och då ha alla hjul innanför begränsningslinjerna. Svårigheten är att hitta parkeringar där det inte satts upp hinder, såsom träd och buskar, stenbumlingar eller liggande reglar, mellan parkeringsytan och omkringliggande mark eller där marken lutar uppåt så att överhänget tar i.
//Michael, medlem
Jaså, tycker du det? Eller läser du in någon obefintlig värdering i det jag skrev?Ja är det inte förfärligt illasinnat med träd och buskar på grönytor…
Jaså, tycker du det? Eller läser du in någon obefintlig värdering i det jag skrev?
//Michael, medlem
Det är ju inte alls det som avses. Men visst finns det en viss bra tanke i att små husbilar typ under 6m skulle kunna vara PB1 eller vara undantagna från PB2-förbud. Då kunde ju de som kör en sådan som enda bil eller som väldigt gärna vill komma in i städer kunna köpa en sådan. och kanske i varje fall kunna parkera för att uträtta ärenden.Ifall detta "problem" är prioriterat i HBK så få det nog startas en klubb för små fritidsfordon t.ex max 6m, sen kan den klubben lobba hos kommuner att förbjuda husbilar över 6m att parkera.
Det kommer inte att funka att komma till ett beslut som båda lägren här gillar.
HejFår du in alla hjulen i en p ruta för pb1
Det var detta som avsågs
Min husbil är ca.9m med cykelstället, hjulbasen är 4,7m, har fått in hjulen i en ruta på flera ställen i Sverige.Slå det om ni kan
Dessa kreativa personer fyller ett behov i vår marknadsekonomi.Det är en hel del kreativa personer som nu har startat sajter där man ska kunna förboka sin plats. Så klart har dessa sajter startat för att dom har hittar ett lukrativt sätt att tjäna pengar.
Oj.... Inte trodde jag att det var så svårt för er som står gärna på ställplatser....Nej det är inte vi husbilsåkare som gräver vår egen grav. Det är alla dom sajter som nu poppar upp med att man ska boka ställplats genom dom som förstör för oss som gillar det vad vi kallar för det fria husbilslivet. Det är en hel del kreativa personer som nu har startat sajter där man ska kunna förboka sin plats. Så klart har dessa sajter startat för att dom har hittar ett lukrativt sätt att tjäna pengar. Annars hade dom så klart inte poppat upp i parti och minut.
Aldrig skulle jag boka en plats genom dessa sajter som bara är ute efter att tjäna pengar på oss med husbil.
Hitta en tillåten parkering är inget broblem, men hitta en nära resmålet, kan vara knepigare. Gå några km tarimot lite när man närmar sej 80, särskilt om man har tungt att bära.Att ni orkar.Parkera där det är tillåtet så är problemet löst.