Det är samma sak... Fast tvärtom...Var är skillnaden?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det är samma sak... Fast tvärtom...Var är skillnaden?
äga husbil är svårt o dyrt i dag,
Vad gott är det att vara i Tyskland, här är ingen som bryr sig om man parkerar, det är bara att köra som man vill oftast som här i Celle, gott att slippa besserwisser som har stannat hemma Visa bilaga 224978
Skillnaden är väl också att tyskarna är klokare vad gäller köp och storlek på husbilar och jag kan tänka mig att den genomsnittliga tyska husbilen är några meter kortare än i Sverige vilket ju gör parkering på normala P platser betydligt enklare!Vad gott är det att vara i Tyskland, här är ingen som bryr sig om man parkerar, det är bara att köra som man vill oftast som här i Celle, gott att slippa besserwisser som har stannat hemma Visa bilaga 224978
Oja, och jag färdas ensam så varför ha en stor buss för bara två personer, nej tack det räcker gott och väl med max 6mSkillnaden är väl också att tyskarna är klokare vad gäller köp och storlek på husbilar och jag kan tänka mig att den genomsnittliga tyska husbilen är några meter kortare än i Sverige vilket ju gör parkering på normala P platser betydligt enklare!
Tack för länken....Map samma problem i Tyskland. (det har inget, jo försesten, ju mindre husbil desto bedrövligare beter dom sig)
Das Problem mit Park4Night: Hinter mir die Sintflut
Warum die Veröffentlichung von Stellplätzen in Park4Night kurzsichtig, nicht-nachhaltig und egoistisch ist, und warum wir von der aktiven Nutzung der Appwomoguide.de
Helt rättJag har här på hbk skrivit några inlägg de senaste åren om problem med att dela med sig av platser, men de allra flesta här på hbk höll inte med mig... Bara en handfull medlemmar insåg samma sak....
Jag tror att det tyvärr är försent på många platser att ändra inställningen till husbilar...
Egentligen tycker jag att turism är nog det som har skadat planeten mest av allt... tom ekonomin i många turistländer... Se under covid lockdown hur beroende många länder är av turismen... Egentligen är ju den hela globala ekonomin beroende av turismen... Men planeten är absolut inte beroende av turismen..
Hur som helst så har jag hittat flera ny platser där jag kan stå utan att irritera lokalfolket...
Bla i Tjeckien där hittade jag en plats bredvid en liten seglar flyg klubbs flygplats... Andra kvällen kom de till mig och bjöd in mig på visning och mat och dricka... Så när jag lämnade platsen hade jag flera "vänner" där... Och vet att jag är alltid välkommen tillbaka....
Och även dessa platser behåller jag för mig själv..
Japp, så funkar det. Mig inkluderat.Och även dessa platser behåller jag för mig själv..
Ja..! Vatten är viktigt när vi är ute och reser med våra husbilar....Muskatten, jag känner igen din situation. Som jag skrivit i en annan tråd om våra vattentankars storleksdimensionering för övernattning i husbilen; upplevde vi redan vid våra första turer 1989 problem med att få tanka vatten. Resulterande i att jag alltid först frågade i kassan om jag fick tanka vatten, om svaret var ja tankade jag även diesel, var svaret nej körde jag till nästa mack osv. Tillvägagångssättet fungerade oftast vid första eller andra försöket men blev alltmer tröttande varför jag under 1990-talet (och även sedan 2009) hade tillgång till vattenvolym i husbilen för fem dygn varför vi inte behöver stressande kolla om det finns vattenkran tillgänglig vid varje passage av mack. Numera börjar vi sökandet efter vattenkran efter ca tre dagars färd, vilket är betydligt mer avstressande.
Tyvärr får inte mopedbilar parkera på pb1 parkering hellerSom jag skrev i inlägg no1.... "Att vi gräver vår egen grav"
Nu har det hänt som jag befarade...
I onsdag skulle jag hälsa på min bror som bor i Limhamn... Och när jag gör det så brukar jag parkera lagligt ute på ön...
Men nu möttes jag av nya skyltar där det bla stod... Endast personbil klass1..
Detta är säkert inte den enda parkering i Sverige som förbjuder personbil klass 2
Men presic som alla andra som stängs så kan vi inte frånta oss ansvaret att vi är nog delaktiga i platser som nu stäng.... När vi delar med oss platsen till andra.... Antingen via en app eller här i klubben...
Jag är 100% säker att detta är bara början...