varför kan dom inte åka runt o dela ut saftiga böter till dom som fel parkerar
det måste ju ge klir i kassan
Både ock.....
Hejsan, som jag skrev i inlägg # 275 om liknande fall i ett annat samhälle. Ställplats för 9 bilar och 12st inklämda där samt ca 14st på PB1 parkering nattparkerade, och troligen minst 50 st. som irrade runt och åkte därifrån.
Jag vet inte om P förbud och böter är rätta medicinen för att läget har blivit besvärligt. Vill de verkligen skrämma bort husbilsturister så de aldrig kommer tillbaka. Särskilt ställen som typ Söderköping som lever upp och får massor av sina inkomster under sommaren på just turisterna.
Skrämma bort och förbjuda husbilar som troligen ger en rätt skaplig vinst i butiker och inte minst strand/kanalpromenader med restauranger och glassbarer m.m. och deras vinst som till största delen kommer några sommarmånader.
När planeringen på förbifart utanför "Sörping" är klar och byggd så blir det nog en naturlig nergång automatiskt.
Läget verkar samma på många ställen nu faktiskt....
"Vi har tappat greppet och boende klagar, vad skall vi göra ??? "Jag vet vi, stänger igen allt och sätter upp förbudsskyltar och skriver ut böter så fort det går, så de försvinner...."
Ingen vidare ekonomisk lösning heller för sommarsamhällen.
Sticker ut hakan lite och skriver. Om man bor i ett turistsamhälle så får man kanske tåla lite stök och även bilar m.m. max. några sommarmånader, och kompensera det med att det blir stendött och mycket stänger resten av året.
Stöket med husbilar beror ju för det mesta just på att det inte finns tillräckligt med platser nu för tiden, och då kan man fundera på om att stänga de som redan finns är rätta lösningen. Kanske fixa till fler, i stället för att ha bilarna vilset åka runt efter just en laglig plats.
Svårt läge. Men jag tror just det här läget i alla fall kan få bedömning "Det var bättre förr."
M. mycket v.h. JANKRO.