F
F.d. 64253
Guest
Det kallas njuta av livets godaDet har jag aldrig förstått heller ,att svensken så fort denne kommer till ställplats så vips är det flaska vin framme och det dricks ?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det kallas njuta av livets godaDet har jag aldrig förstått heller ,att svensken så fort denne kommer till ställplats så vips är det flaska vin framme och det dricks ?
Vem duschar utomhus på en ställplats, kommer aldrig att förstå det.Vissa bilar har utomhusdusch, hur tar man upp det gråvattnet, står man i någon form av kar för att senare hälla det i tanken, bara en fundering utan att lägga några som helst moraliska eller miljömässiga aspekter.
På Gotland finns ett förbud i lokala ordningsstadgan mot övernattning i bil ( tror inte det är hela ön, utan mer Visby). Den enda som kan rapportera mot lokala ordningsstadgan är polisen. Polisen rapporterar/bötfäller brott. Parkeringsvakter får bara utfärda kontrollavgift vid felparkerad, vilket inte är en bot utan en avgift. Om polisen knackar på är man inte skyldig att öppna och husrannsakan kan inte göras vid brott mot lokala ordningsstadgan.Det innebär också att man måste definiera var ansvaret skall ligga. Fordonsägaren är ju ansvarig för att parkeringsreglerna följs ovasett vem som brukar fordonet.
Men överträdelse av campingförbud hur är det definierat, är det inte personansvar som gäller? Och vad händer i så fall icke straffmyndiga personer, kan vi skylla på dem och gå fria, det sker ju dagligen i betydligt allvarligare brottslighet.
Jag kan inte heller tro att ett vaktbolag kan//får hantera den typ av allvarlig brottslighet som campingen i så fall utgör.
Hälsningar
Peter
På Gotland finns ett förbud i lokala ordningsstadgan mot övernattning i bil ( tror inte det är hela ön, utan mer Visby). Den enda som kan rapportera mot lokala ordningsstadgan är polisen. Polisen rapporterar/bötfäller brott. Parkeringsvakter får bara utfärda kontrollavgift vid felparkerad, vilket inte är en bot utan en avgift. Om polisen knackar på är man inte skyldig att öppna och husrannsakan kan inte göras vid brott mot lokala ordningsstadgan.
Har sett en naken utländsk man duscha ute på en ställplats.....Vem duschar utomhus på en ställplats, kommer aldrig att förstå det.
Jo till viss del.Stämmer inte vare sig vad gäller appen eller tyskars beteende. Har själv använt Park4Night en del i sommar både I Sverige också utomlands och det är i stort sett enbart officiella ställplatser och allmänna parkeringar som är med. Och vad gäller tyskar så har jag också övernattat på samma platser många gånger här hemma och de som reser utomlands är oftast mycket hänsynsfulla och dessutom har de ofta lagom stora bilar till skillnad från många svenskar och norrmän som av någon anledning ska ha husbilar i storlek som en mindre stadsbuss!
Och han har väl likadan kropp som vi.Har sett en naken utländsk man duscha ute på en ställplats.....
Jag brukar alltid duscha naken....Men försöker ju göra det så ingen ser. Men om så skulle vara får de gärna titta!Har sett en naken utländsk man duscha ute på en ställplats.....
Notera gärna att terrängkörningslagen inte tillåter att köra i terrängen oavsett om markägaren "gett sin tillåtelse". En äng kan vara terräng.problemet är det vill många och ha all service men ingen vill betala för den centrumnära ? men det är oftast gratis i skogen eller på åkern om du frågat markägaren vill säga ?
Att topprida och vrida all juridik till sin egen fördel gör att motståndaren också gör det och då blir det mer typ förbud att stanna osv……På Gotland finns ett förbud i lokala ordningsstadgan mot övernattning i bil ( tror inte det är hela ön, utan mer Visby). Den enda som kan rapportera mot lokala ordningsstadgan är polisen. Polisen rapporterar/bötfäller brott. Parkeringsvakter får bara utfärda kontrollavgift vid felparkerad, vilket inte är en bot utan en avgift. Om polisen knackar på är man inte skyldig att öppna och husrannsakan kan inte göras vid brott mot lokala ordningsstadgan.
Men är det inte så samhället fungerar... Titta på politikerna som skriver sig hos sin mamma för att få en massa traktamente och reseersättning,Att topprida och vrida all juridik till sin egen fördel gör att motståndaren också gör det och då blir det mer typ förbud att stanna osv……
Håller med i sak , men fakta är att när väl stoppförbudet är där så sitter det en avgift på din husbil oavsett vad du gör i bilenMen är det inte så samhället fungerar... Titta på politikerna som skriver sig hos sin mamma för att få en massa traktamente och reseersättning,
Titta på de stora svenska företagen som betalar nästan ingen skatt, eller de begärde stora summor under covid tiden, trotts att de gick med miljarder i vinst...
Titta på de som driver sjukvård eller skola, och som inte ger klienten en värdig omvårdnad, och som finansieras av skattemedel...
Titta på de.... osv... osv...
Så säg mig varför får de som vill parkera lagligt inte sova i sin husbil, utan att en massa besserwisser måste tillrättavisa dem... Och ändå följer besserwissern inte lagen när de tillrättavisar.... Näää... Det är ju ni som vill att saker och ting skall vara efter ert huvud.... Och inte den som har parkerat sin husbil lagligt.
Jag tänker mer såhär.. Om framtiden vet vi inget.... Vi lever här och nu, (inom lagens ramar så klart)...Håller med i sak , men fakta är att när väl stoppförbudet är där så sitter det en avgift på din husbil oavsett vad du gör i bilen
Tänk 0m det varit en " brallis" Jeeeipiie!!!Har sett en naken utländsk man duscha ute på en ställplats.....
Utvecklingen pekar nog mot att det (stoppförbudet) tids nog kommer sitta där, men den verkliga frågan är väl vad vi kan göra för att det inte ska hamna där? Eller kanske snarare "vad gör vi som husbilsklubb", samt "vad kan vi göra mer"? För vi är väl alla överens om att vi inte vill ha förbudsskyltar överallt, eller?Håller med i sak , men fakta är att när väl stoppförbudet är där så sitter det en avgift på din husbil oavsett vad du gör i bilen
Exakt och nu har jag parkerat vid Schwebefähre i Rendsburg och här finns inga besserwisser som säger om jag får eller inte.. SköntMen är det inte så samhället fungerar... Titta på politikerna som skriver sig hos sin mamma för att få en massa traktamente och reseersättning,
Titta på de stora svenska företagen som betalar nästan ingen skatt, eller de begärde stora summor under covid tiden, trotts att de gick med miljarder i vinst...
Titta på de som driver sjukvård eller skola, och som inte ger klienten en värdig omvårdnad, och som finansieras av skattemedel...
Titta på de.... osv... osv...
Så säg mig varför får de som vill parkera lagligt inte sova i sin husbil, utan att en massa besserwisser måste tillrättavisa dem... Och ändå följer besserwissern inte lagen när de tillrättavisar.... Näää... Det är ju ni som vill att saker och ting skall vara efter ert huvud.... Och inte den som har parkerat sin husbil lagligt.