Sv: Veteranmoped
Det verkar finnas många före-detta-mopedister inom Husbilsklubben.se, kanske även många som fortfarande är det eller som fått ett eller flera återfall.
Att renovera ett objekt under den mörka årstiden är ett sätt för mig att slippa gå i ide och det är tacksamt att skriva i denna tråd och få glada och värdefulla råd från expertisen.
Det är nog också så att 15-åringen inom många vaknar till liv och man känner igen sig i mekandet och kanske även förnimmer lukten av blårök.
Du får gärna skriva kommentarer och ge goda råd i denna tråd. På träffar kommer det ibland fram HBK:are som säger att de följer mina objekt och ber mig fortsätta. Det känns extra bra med sådana kontakter!
Igår gjorde jag ett startförsök i verkstan av Monarped-Erlan och hade "glömt" att sätta tillbaka ljuddämparen. Mina aktier föll som en sten men har stabiliserats något nu. M säger att "så gör man inte i ett hus där det bor någon". Hon är klok och jag är det inte.
Jag har en barnslig förtjusning i Puch-mopeder från sent 50-tal. Att få tag på en sådan igen, helst någorlunda komplett men gärna i ett bedrövligt tillstånd, det hade varit något det! Kanske en Vespa men jag har inga särskilda relationer till det åkdonet annat än att de var väldigt populära på 50/60-talet.
Tänk om man kunde få upprepa detta!!!