Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Helt rätt!Det är en Husqvarna svartpilen. Finns även en vitpilen.
Det lär nog dröja innan dom blir veteraner
Du har inte råkat trampat på fel pedal nångång , lätt gjort annarsMin kompis i MC Veteranerna och nästan granne har två Guldpilen och två Silverpilen.
Han vill vädra dessa om inte MC-utfärden är får lång och då får jag det stora förtroendet att få köra en av dem omväxlande Guld- eller Silverpilen. Det kallar jag förtroende
Jodå!Du har inte råkat trampat på fel pedal nångång , lätt gjort annars
Snygga hojar!
En dum fråga vad är en guldpil/silverpil, ser ut som moppar i mina ögon
Det är lätta motorcyklar efter den gamla normen 75Kg, allt var väldigt lätt utfört för att klara vikten, men motorerna var på 175 respektive 200cc!
Åkte `` Blue Stinget`` 200 cc Ardiemotor om du kommer ihåg den, tror motor å vxllåda vägde lika mycket som resten. Att man inte körde ihjäl sig är ett stort under, hjälm å skyddskläder existerade inte hos mej i alla fall. Men roligt hade man , många trevliga minnenSilverpilen var på 50-talet bland det häftigaste och mest åtråvärda som en 16-åring, nyss lämnat mopednivån, kunde önska sig.
175cc räckte till och blev över. Lite övermäktigt för många.
Så kom Guldpilen med sina 200cc, fortfarande max 75kg. Hastighet, bromsar och den lätta vikten i händerna på 16-åringar resulterade i att olyckorna ökade. Myndigheterna reagerade och Husqvarna lade ner produktionen.
Effekten var ju som tur är inte så hög 9-10Hk, men de gick ju ganska bra ändå. Rätt farliga saker, usla bromsar, tvålagersdäck (moppekvalitet) och en ram som passar bättre på en damcykel. Allt för att klar maxvikten för lätt mc på 75Kg.Tack, det med vikt had jag aldrig hört förut, intressant.
Då måste de gå skapligt bra med 200ccm
12 Hk på ´stinget´ körde ifrån alla `pilarna´ häromkring även dom Flinktrimmade , det var tider det, håller med dom var totalt livsfarligaEffekten var ju som tur är inte så hög 9-10Hk, men de gick ju ganska bra ändå. Rätt farliga saker, usla bromsar, tvålagersdäck (moppekvalitet) och en ram som passar bättre på en damcykel. Allt för att klar maxvikten för lätt mc på 75Kg.