Det är alltid tråkigt när folk tycker att deras datakunskaper inte räcker till. Tyvärr är det inget fenomen för HBK bara, utan i hela samhället pågår att vi blir mer och mer beroende av att kunna hänga med i teknikutvecklingen. För mina barn och barnbarn är det inga problem, men för den äldre generationen kan det vara stora problem, man kan känna sig utestängd för man inte hänger med och kan vara med. Själv hänger jag än så länge med någorlunda trots mina 70 år, allt i samhället bygger snart på att vi kan tekniken som alla företag och andra utvecklar. Om vi som är över 60 tänker tillbaka 40 år så inser vi hur mycket inom tekniken och datorns värld vi fått vara med om, för inte vill vi väl ha det som det var för 40-50 år sedan?
Ja du Lassej! Du skriver att "Det är alltid tråkigt när folk tycker att deras datakunskaper inte räcker till. Nu var det inte rent allmänt om folk jag skrev utan om mina datakunskaper att hantera den nya hemsidan det gällde.
Jag tror att dom flesta har samma uppfattning som du om dataanvändningen och dataförståelsen genom tiden. Min uppfattning om hemsidan är att den blivit mera rörig och krånglig och med tanke på alla inlägg från datakunniga tror jag att den borde kunna utvecklas och förenklas.