• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 14324

Guest
Det stämmer Bojar och det beror på en störning när det gäller den funktionen.
Det är felanmält och tills det blivit fixat så får man göra som förr och helt enkelt först leta fram forumdelen man vill posta i och starta en tråd med knappen som finns där.

Mvh jocke

S

Sören-6830

Guest
Har försökt finna "Under markisen" men är antagligen för korkad, kan inte finna det.........

F

F.d. 14324

Guest
Nej då Sören, det beror inte på dig, det finns en störning för just under markisen i högerspalten som gör det svårt att hitta den forumdelen.

Denna länk går till "under markisen"

Under Markisen

Där finns också en knapp för nytt inlägg.

Mvh jocke

BoEr

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2025
Har försökt finna "Under markisen" men är antagligen för korkad, kan inte finna det.........
Ett snabbt sätt, om du kör desktop/laptop med större skärm, vila med markören så här (i högerkolumnen), då ser du "Under markisen":

Skärmbild (49).png

Men oops :oops:, jag upptäcker ett fel samtidigt - texten syns inte om man inte vilar markören där. Felanmäls.
Du kan även scrolla ner på forumsidan tills dess forumen dyker upp, under Öppna forum ligger Under markisen

F

F.d. 4220

Guest
Nu tycks man äntligen komma in, med tidigare inloggning sparad! Man möts dock fortfarande av detta som det står FEL enligt följande kopia på vad man först möter;

"Husbilsklubben.se - Fel
Route search.php/ could not be found.
Hem"
På vilken sida får du det? Kan det vara så att du har en sparad genväg på din dator som pekar direkt till "search.php"? Eller klickar du på en länk här i forumet (som är felkonfigurerad)?
Ja det där med inloggningan var ett bekymmer. Det är i stort sett löst, men några "corner cases" letar vi fortfarande efter..

S

Sören-6830

Guest
Ett snabbt sätt, om du kör desktop/laptop med större skärm, vila med markören så här (i högerkolumnen), då ser du "Under markisen":

Visa bilaga 144440

Men oops :oops:, jag upptäcker ett fel samtidigt - texten syns inte om man inte vilar markören där. Felanmäls.
Du kan även scrolla ner på forumsidan tills dess forumen dyker upp, under Öppna forum ligger Under markisen

Visa bilaga 144440

Sorry, det här förstod jag nog inte riktigt, var ska markören vila? Inte heller finns Under markisen under Öppna forum. Där finns en del andra men inte Under....

BoEr

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2025
Sorry, det här förstod jag nog inte riktigt, var ska markören vila? Inte heller finns Under markisen under Öppna forum. Där finns en del andra men inte Under....
Sorry, lite tydligare:

Alternativ 1: Vila med markören eller klicka på texten "Under markisen"

01.png

Alternativ 2: Scrolla ner under listan med Senaste inlägg tills dess du kan se forum efter forum, hit ...

02.png

S

Sören-6830

Guest
Sorry, lite tydligare:

Alternativ 1: Vila med markören eller klicka på texten "Under markisen"

Visa bilaga 144444

Alternativ 2: Scrolla ner under listan med Senaste inlägg tills dess du kan se forum efter forum, hit ...

Visa bilaga 144445

Tack för allt jobb du lägger ned för att hjälpa oss mindre vetande.
Nu dyker Under markisen upp under Öppna forum (vilket inte skedde tidigare)

D

Deleted member 11118

Guest
Många använder ordet "besvära" men man skall överhuvud inte fundera på att man besvärar. Jag tror alla som håller på med detta vill veta alla "fel eller konstigheter". Så fortsätt "besvära" hur skall man annars komma framåt. :bock::applaus:

S

Sören-6830

Guest
Många använder ordet "besvära" men man skall överhuvud inte fundera på att man besvärar. Jag tror alla som håller på med detta vill veta alla "fel eller konstigheter". Så fortsätt "besvära" hur skall man annars komma framåt. :bock::applaus:

När det känns som att man är den ende som inte förstår hur det fungerar känns det som att man besvärar. Man förstår att de som jobbar med detta ideellt lägger ner väldigt mycket tid och tålamod för att göra det bättre för oss alla.
Känns det mer som ett allmänt problem är det en annan sak, då känner man sig inte lika besvärad.

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
När man scrollar inne i en tråd för att leta efter ett inlägg upplever jag problem med att linjen som skiljer inlägget från resp. signatur är "grövre" än den mellan inläggen, vilket blir lite förvirrande. Jo den ena går längre ut men det känns ändå inte rätt...
Att skifta dessa skulle öka läsbarheten.

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Ber att få lägga till en sak på önskelistan - för att öka tydligheten.
Det gäller "Svara"-knappen. Tycker fortfarande att det borde heta "Skicka svar". Språkbruket skulle då bli mer enhetligt med "Skriv ditt svar" som det står i rutan, och "Ladda upp en fil/bild" som det står till höger om "Svara". Ett snikalternativ är att lägga till den numera förhärskande lilla "papperssvalan" efter texten "Svara".
Vi som nu är inne och skriver har ju lärt oss, men för "nypåstigna" är det bra med övertydlighet och att forumet upplevs som intuitivt och med få frågetecken.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen