Helena&Rolf
HBK Medlem
Var hittar man att skriva privat meddelande till annan medlem??
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Aha. Då gör du så här:
- På Forum sidan, klicka på Olästa inlägg (i undermenyn)
- Klicka därefter på Senaste inlägg (på raden alldeles ovanför översta tråden/inlägget, ute till höger)
- Nu får du upp massvis med senaste inlägg. Om du vill kan du göra detta till din startsida
Mmm, så är det nog ... Antagligen är det även det som kan ge vissa störningar om man väljer inställningen "Nyaste först" i de generella trådvisningsinställningarna. Vi upptäckte vissa felaktigheter med den inställningen under testerna i höstas. Se kommentarerna vid inställningsrutan.Är inte säker på att detta (3:an) är en hållbar lösning...
Jag hade den sidan som startlänk tidigare, men efterhand som tiden gick blev det mer och mer fel upplevde jag.
Länken innehåller en sifferdel med antal poster - antar att det är det som ställer till det.
Är inte säker på att detta (3:an) är en hållbar lösning...
https://www.husbilsklubben.se/forums/find-new/posts?recent=1
I PCn startar man (i alla fall jag) normalt om webbläsaren varje gång man går in - så då borde det väl fungera med Jockes adress?@Belar @knarrevik @Sjöberg: Startsidevyn fungerar bra. I början. Men, eftersom xF ersätter "Jockes webbadress" med en sid/post-numrerad sådan så fångar den inte upp nya inlägg. Dvs, det hjälper inte att t ex gå in och läsa ett inlägg, backa och refresha sidan. Man får tillbaka den sida man hade från början (visserligen är befintliga inlägg uppdaterade, men alltså inga nya inlägg finns med).
Efter ett tag måste man alltså antingen mata in Jockes webbadress igen, söka om Olästa inlägg/Senaste inlägg, eller starta om webbläsaren för att få en aktuell sida.
Ja den är rätt när du går in/startar upp. Och om du sitter och surfar och läser ett tag så blir de inlägg du fått listade uppdaterade/markerade olästa. Men däremot kommer inga nya inlägg upp. Inte ens om du refreshar sidan. xenForo har ju bytt ut Jockes fiffiga webbadress till en dynamisk adress redan då du startade upp.I PCn startar man (i alla fall jag) normalt om webbläsaren varje gång man går in - så då borde det väl fungera med Jockes adress?