Visa bilaga 237751
En brochyr jag fick på vad det kostar att bo här de olika prisnivåerna beror säkert på årstiden, son har man stugor att hyra ut nu vet jag inte om det är gamla husvagnar som menas med stugor eller de små husen som menas men det var ju sängar ac el och vatten, finns ju en ganska ny toalettanläggning med duchar. Förmodligen ett pentry också, 600eu för en månad! Det finns ju en flygplats i Valencia några mil härifrån därifrån går det tåg flera olika som stannar på olika ställen, därifrån kan man ju ta taxi hit.
Finns en kubansk restaurang som är öppen nästan jämt, nu har jag ätit bra flera gånger och betydligt billigare än restaurangerna vid strand promenaden. På dagarna kan man sitta ute i solen och i lä om det blåser och med mycket växter runt omkring, finns även pool men den är lite för kall så här års den verkar också renoverad, nya ägare sen sist spanjorer så man jobbar att fixa det mest men tar naturligtvis tid och man vill ju ha kvar all grönska med palmer och stora träd, så det är betydligt trevligar miljö en en vanlig camping. Blåser det mycket vilket det gjort ibland är det ganska skyddat.
Jag 30 mil söderut kan det ibland vara några grader varmare men just att det inte blåser gör att det känns ordentligt varmt om jag ska jämföra med bahia finns det inga fördelar där.
Den stora skillnaden är ju att det inte är någon svenskby så mest fransmän och tyskar varav en del kan engelska så man kan prata.
Inga långbord med en massa flaskor t.ex. inget festande sent tyst och lugnt inga fulla människor överhuvudtaget man sitter i solen med en enstaka öl eller ett glas vin, alltså ingen svenskkultur, nästan inga överviktiga människor utan tvärtom smala vältränade sportiga som kör cykel eller andra fordon ändå ligger medelåldern 60+.
Denna veckan sol från morgon runt kl10 till 17,30 dvs det är ljust längre men solen är inte så stark annars är ju soluppgången vid 8 och solnedgång halv 7.