• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Resan till Ljuset och Värmen

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Fjelie ovan, slår huvet på spiken. Det du gör är starkt. Vi är så många som följer dig och önskar att vi vågat ta steget! Att bli sjuk är för jävligt. Men det är det här hemma också. Det känns som om du har sprungit på Covid eller nån annan flunsa. Då tar det tid, men du blir bättre. Du valde att inte resa charter, av en anledning. Du ville fan inte ha en lättvindig resa präglad av fest och utflykter! Du ville köra och bo i husbil, träffa likasinnade och det gör du! Det kan vara förbaskat jobbigt men också väldigt härligt! Härda ut och bli frisk! :):msn_heart:
Till saken hör att jag som överbelastad lärare gick in i väggen för många år sedan och klarade aldrig att återvända till mitt jobb. Eftersom skolan inte kunde ersätta min kompetens blev ett antal elever strandsatta och fick klara sin utbildning med praktiktjänster. Så löser man personalproblem i Finspång där rektorerna byttes varje läsår.
Det jag vill visa är att jag är inte i bästa form för såna resor åren tar ut sin rätt.
Jag har råkat ut för de symptom jag hade då det hände eftersom liknande stressrelaterad förvirring kommer och går men sjukdomen verkar ha lagts sej.
Det är det andra med glömska allmän förvirring som gör det jobbigast. Sånt man inte talar om och någon rehab var det aldrigt tal om.
Jag knallar hemåt när jag känner att jag kan och vädret är bra.

Wessly

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2026
Det var tråkigt med din anhöriga, jag beklagar det.
Tänker att du haft det bra på tidigare resor, och kommer att ha det igen när du frisknar till ordentligt. Så nog har du jobbigt nu men illa kan man må vart som helst. Jag tror ändå att kunna se solen och ha lite varmare dagar där än hemma betyder mycket. För min del så gillar inte jag heller att vara sjuk.
Upptäcktresenären i dig kommer snart fram igen och bättre dagar väntar, så ha inte så bråttom hem.
Pigga på dig och fortsätt att skriva lite så vi kan få veta hur det går, många vill följa din resa att det är besvärligt ibland hör väl till och allt är väl inte rosor hela tiden.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Till saken hör att jag som överbelastad lärare gick in i väggen för många år sedan och klarade aldrig att återvända till mitt jobb. Eftersom skolan inte kunde ersätta min kompetens blev ett antal elever strandsatta och fick klara sin utbildning med praktiktjänster. Så löser man personalproblem i Finspång där rektorerna byttes varje läsår.
Det jag vill visa är att jag är inte i bästa form för såna resor åren tar ut sin rätt.
Jag har råkat ut för de symptom jag hade då det hände eftersom liknande stressrelaterad förvirring kommer och går men sjukdomen verkar ha lagts sej.
Det är det andra med glömska allmän förvirring som gör det jobbigast. Sånt man inte talar om och någon rehab var det aldrigt tal om.
Jag knallar hemåt när jag känner att jag kan och vädret är bra.
För helvete Bengt! Du gör det du gör. Du har släppt ankaret och gett dig ut. Det är förbannat strongt! Oturligt nog drabbas du av sjukdom. Men se inte så mycket bakåt. Begrav dig inte i tidigare stressrelaterade situationer. Skit i dom! Se inte på tidigare fysisk form. Du är här och nu. Det är tillräckligt jobbigt, men hanterbart. Hantera det, behåll perspektivet, det kan du! Det finns så mycket positiv erfarenhet hos dig, ta fram det!

Klasse

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
22622
Medlemskap
2025
Hej Bengt,
Det var ett tag sen vi sågs nere i Santa Pola, jag tycker du gör det förbannat bra som tuffar ner till södern.
Tråkigt att du är krasslig men det ger med sig ska du se. Ser att du står i Benicassim, där är det ganska fina omgivningar.
För mig vart det ingen resa denna vinter, saknar verkligen ljuset och värmen.
Stanna du där nere i govädret, för här hemma är det ömsom regn o ömsom snöslask…
Ha det gott o ta hand om dig…:bye:
//Klasse

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Hej Bengt,
Det var ett tag sen vi sågs nere i Santa Pola, jag tycker du gör det förbannat bra som tuffar ner till södern.
Tråkigt att du är krasslig men det ger med sig ska du se. Ser att du står i Benicassim, där är det ganska fina omgivningar.
För mig vart det ingen resa denna vinter, saknar verkligen ljuset och värmen.
Stanna du där nere i govädret, för här hemma är det ömsom regn o ömsom snöslask…
Ha det gott o ta hand om dig…:bye:
//Klasse
Bättre idag tack vare att jag fick i mej lite soppa, ska värma på och tvinga i mej resten. Jag har undrat mycket över hur det gick med dina planer, jag hade liknande men ekonomin klarade inte ett sånt projekt.
Jo solen har skinit hela dagen suttit ute i solen men en öl. blir ju mörkt vid sextiden.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Du kanske behöver uppsöka läkare .
Man kan ju bli smittad av oren mat och vatten. Inte måla fan på väggen men salmonella är ju inte ovanligt.
Även apotek utomlands kan säkert komma med råd. Lycka till
Är bättre nu just nu största problemet är att jag slutade äta när jag blev dålig, fick diabetesliknande symptom vilket inte är att leka med förvirrad med obalans.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Ja denna dag klarade jag men legat mest i sängen eftersom jag sover väldigt lite.
Fyllt på vatten idag vilken kvalite vet man inte men affärerna är fulla med flaskvatten.
Hur mycket som finns i avfallstanken vet jag inte men när jag satt i solen såg jag att det droppade men varifrån och hur mycket är frågan.
Ska gå ut i mörkret och lägga stolen över elscykeln den är regnskydd för utan cykeln klarare jag mej inte . Visste inte att det var hjärtat som var orsaken men nu vet jag det.
Jag måste meddela att forumet har en väldigt kunnig och intelligent medelm som hjälpt mej mycket mer än någon annan. Vi meddelar privat och jag ber att att forumet inte efterforskar utan fattar att det finns en doldis här som är värd all respekt.
Extrem kunskap inom alla områden är värt guld i svåra situationer , Pilote 1 hjälpte mej mycket på vägen hem 2017. En del hade dåliga åsikter då, men jag instämde i allt han skrev.
Jag är hittils väldigt tacksam för uppmuntran och hjälp av forumet tveka inte att skriva! Det är det vi är till för.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Ja denna dag klarade jag men legat mest i sängen eftersom jag sover väldigt lite.
Fyllt på vatten idag vilken kvalite vet man inte men affärerna är fulla med flaskvatten.
Hur mycket som finns i avfallstanken vet jag inte men när jag satt i solen såg jag att det droppade men varifrån och hur mycket är frågan.
Ska gå ut i mörkret och lägga stolen över elscykeln den är regnskydd för utan cykeln klarare jag mej inte . Visste inte att det var hjärtat som var orsaken men nu vet jag det.
Jag måste meddela att forumet har en väldigt kunnig och intelligent medelm som hjälpt mej mycket mer än någon annan. Vi meddelar privat och jag ber att att forumet inte efterforskar utan fattar att det finns en doldis här som är värd all respekt.
Extrem kunskap inom alla områden är värt guld i svåra situationer , Pilote 1 hjälpte mej mycket på vägen hem 2017. En del hade dåliga åsikter då, men jag instämde i allt han skrev.
Jag är hittils väldigt tacksam för uppmuntran och hjälp av forumet tveka inte att skriva! Det är det vi är till för.
Mådde bättre idag satt ute i solen en stund var lite väl varmt.
Livet börjar så sakta återvända, var ute och tittade hemma grönt men regn.
Så vintern verkar dröja ett tag till. Ja gnäll när man sitter i solen men faktiskt är det den fantastiska upplevelse som jag upplevde tidigare . Snarare så den schock när man kör hem tidigare vilket jag upplevt ett par gånger.
I sydsverige från man nog räkna med april för ankomst.
Tack för intresse, återkommer när det blir bra.

Wessly

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2026
Mådde bättre idag satt ute i solen en stund var lite väl varmt.
Livet börjar så sakta återvända, var ute och tittade hemma grönt men regn.
Så vintern verkar dröja ett tag till. Ja gnäll när man sitter i solen men faktiskt är det den fantastiska upplevelse som jag upplevde tidigare . Snarare så den schock när man kör hem tidigare vilket jag upplevt ett par gånger.
I sydsverige från man nog räkna med april för ankomst.
Tack för intresse, återkommer när det blir bra.
Skönt att det blir bättre så att du kan njuta av solen.
Här hos mig är det slaskigt och blåsigt, mörkret kommer vid 5 tiden. Känns kallt så inte så trevligt att vara ute.
Så du gör rätt i att hålla dig borta.
Jag hoppas på en tidig vår, med sköna soliga dagar, men det är nog ett par månader dit.

Toppen