• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Racebuss

O

Osten

Guest
Sv: Racebuss

Varför går det inte att lägga ut bilderna från min iphone?

O

Osten

Guest

Höger sidan där det satt klappstolar på väggen. Ska nog sätta en i fram vid föraren om den får plats. Här tog jag ner luftkanalen så jag får upp överskåpen.

Bilagor

• IMG_4985.JPG
    IMG_4985.JPG
    51,6 KB · Visningar: 0
Senast redigerad av en moderator:
O

Osten

Guest

Tog och plocka isär dörr låset ibak som inte funka. Har nog bara rostat ihop i låskolven verkar det som. Kom ju från Norrland och vem låser där?:spinny:

Bilagor

• IMG_4986.JPG
    IMG_4986.JPG
    45,5 KB · Visningar: 0
  • IMG_4990.JPG
    IMG_4990.JPG
    39,5 KB · Visningar: 0
O

Osten

Guest

Rev ner det sista inför köksbygget imorgon. :yes:
Har velat fram och tillbaks om jag ska ha solfilm nere eller inte men nu blev det solfilm. Blir nog snyggast så för då ser man inte att det sitter kök innanför. Har satt för de rutorna där köket ska sitta så tar resten sen när det är ljust ute så man ser alla bubblor.....
Filmen är i alla fall riktigt lättjobbad och tjock mot de filmer jag annars köpt på Biltema, Jula mm.
Skönt att komma ut och se att batterierna är full laddade nu när C-Teck laddaren sitter på.

O

Osten

Guest

Skåp på höger sida , ett 60 skåp och ett 50 skåp främre blir det spis i. Blir inte mycket kvar efter det är inpassat och sönderkapat.

Bilagor

• IMG_4994.JPG
    IMG_4994.JPG
    42,1 KB · Visningar: 0
  • IMG_4995.JPG
    IMG_4995.JPG
    35,1 KB · Visningar: 2
  • IMG_4996.JPG
    IMG_4996.JPG
    48,8 KB · Visningar: 0
O

Osten

Guest

Bakom skåpen blir det hylla för extra batteribank. Ursågat hål för att komma åt en ventil till värme systemet. Kommer nog aldrig röra den men sågar man inte upp ett hål så kan man ge sig f..n på att den måste stängas. Start batterierna blir under 60 skåpet med utdragbara lådor så man kan byta dem. Sitter Nato kontakt i bak om man måste kabla igång nångång.

Bilagor

• IMG_4999.JPG
    IMG_4999.JPG
    52,9 KB · Visningar: 1
O

Osten

Guest

Vänster sida blir det 50 skåp med diskho längst fram sen 60 skåp med lådor sen högskåp med inbyggd kyl samt inbyggd micro ovanför. Likadant på denna sida, inga skåp passar utan att göra om dem :(

Bilagor

• IMG_4998.JPG
    IMG_4998.JPG
    46,5 KB · Visningar: 0
  • IMG_5004.JPG
    IMG_5004.JPG
    45,8 KB · Visningar: 0
F

F.d. 53078

Guest

Jag ser at du bygger i vit spånplatta?

Jag blev varnad att inte använda spånplatta därför att det skakar sönder ganska fort. Speciellt runt skruvarna som sedan släpper.
Även om man limmar alla bitarna. Sedan var det problemmed fukt.
Jag vill inte göra dig ledsen, men jag såg en korv vagn som hade byggts med vanliga köksskåp och hade åkt runt på marknader i ett drygt år. Den såg bedrövlig ut.
Detta var några år sedan kanske kvalitén har förbättrats ?

O

Osten

Guest

Vi får väl se, i så fall bygger jag nya stommar i mdf. Spån är ju inte optimalt men enkelt. Har sett IKEA kök i andra bussar och det har funkat och bussen är ju luft fjädrad och vibrerar inte mycket i jämförelse med en korv vagn.

Senast redigerad av en moderator:
O

Osten

Guest

Två 80cm våningssängar på plats. Nu börjar det bli kul för nu börjar det likna nåt.:yes: Flyttade också fram Helmark (busstillverkaren) märket från bakväggen. Under tänkte jag göra en utdragbar låda.

Bilagor

• IMG_5021.JPG
    IMG_5021.JPG
    56,5 KB · Visningar: 2
  • IMG_5022.JPG
    IMG_5022.JPG
    40,2 KB · Visningar: 5
O

Osten

Guest

Ska ta bort glas hammaren längst bak. Gör inte så stor nytta nu med plyfa väggar.

Toppen