• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Röstning, skall man kunna boka plats på en ställplats

Röstning, skall man kunna boka plats på en ställplats

  • Samtliga platser

    Röster: 35 4,5%
  • Ja, en del av platserna.

    Röster: 301 38,7%
  • Man skall inte kunna boka en ställplats

    Röster: 441 56,8%

  • Totalt antal röstande
    777
  • Omröstning stängd .
Status
Stängd för vidare inlägg.

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Men det handlar ju inte om att man plötsligt skall börja boka en plats för fler dagar och stanna längre än vad man gör idag??

Det handlar om möjligheten att kunna boka en plats innan man kommer dit. Just för att slippa åka i onödan och leta plats.
Helt perfekt för "stopp och sov".
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Men givetvis finns det även nackdelar med bokningar av platser. Man blir ju låst till den/dom dagar man bokat och vill man plötsligt stanna längre kanske platsen man står på redan har hunnit bli bokad av någon annan. Precis som på en camping.

Allt är ju en kompromiss i någon form och finge man bestämma själv skulle förutsättningarna hela tiden ändras efter hur jag vill ha det just då:D
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Jo det är våra olika resvanor som påverkar om man bokar eller ej. När vi åker ut för att fiska är det möjligheten att få fisk som avgör. Bokar inte letar plats vid sjön, alltid fricamping. Annars är det bestämda mål för några dagar (frugan jobbar) ledigheten är dyrbar, då är det gott att boka. Camping eller ställplats skall då vara lämplig för det vi bestämt oss att göra de lediga dagarna.
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Ja där ser man skillnaden, bägge typer av ställplatser är av godo. Vi (min älskade hustru och jag :yes: ) är nog tvärtemot där vi söker lite mer av äventyr, hitta nya platser , träffa folk man aldrig har pratat med förr, inte äta på samma ställe som alltid( för där är det gott ) utan det är många ställen som är bra att stå på och förhoppningsvis även god mat och nya fina vyer och framförallt att få en AHA-upplevelse som troligtvis uteblir om resandet blir för statiskt ( samma ställe,samma mat, nästan samma folk samt samma utsikt varje gång) men som sagt alla är vi ju olika och tur är väl det.....
Mvh Bengt.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
När jag blir pensionär ska jag tycka exakt som pensionärerna tycker nu, inga bokningsbara ställplatser!!!

Fram tills dess så gillar vi bokningsbara ställplatser så jag redan på onsdagen kan boka ex, Stegeborg eller den nyligen införda bokningsbara ställplatsen i Trosa.;)
Det kommer bli fler bokningsbara platser så det är bara att vänja sig!

Jodå vi bokar även campingar men det beror faktiskt mest på att alla pensionärer redan har ockuperat alla bra platser redan på torsdagen. Min närmaste husbilsgranne säger att dom alltid åker på torsdagen för att få en bra ställplats och så ler han sådär nöjt som bara hänsynslösa kan le..;)
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Ska man få boka ska man också få paxa.
??? Har men betalat innan man paxar, så. Men det är väl inte det som det handlar om, utan att man belamrar en plats i väntan på att kompisen kommer och då betalar.
Men, det är väl bara de ställplatser klubben driver som vi kan bestämma regler för, eller hur?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen