Själv tycker jag, att fenomenet "bokningsbara ställplatser" ger en innebörd till att vi sakta men säkert rör oss emot en typ "mini-campingar".
Inget fel i det egentligen, men samtidigt propagerar vi och rasar emot alltför höga avgifter
på dyra campingplatser... men vill i samma
andetag i viss grad efterlikna just camping-modellen, åtminstone vad det gäller bokningsmöjlighet, el, vatten, toa och dusch och 4m.
Samtidigt kan det som många förespråkar vara "bekvämt" med bokningsbara platser, men generaliseras detta kommer säkert prisbilden
också att öka efterhand. Det är åtminstone min uppfattning. Hur vanligt är det med bokningsbara ställplatser i övriga Europa?
Har en bild på näthinnan från någon som upplevde "en annorlunda" bokning vid dennes ankomst till någon liten ställplats i Kroatien.
Den sista enda lediga platsen ockuperades av en äldre bestämd dam sittandes och virka på en fällstol och vägrade flytta sig ur fläcken....
Hon hade nämligen paxat den platsen(!) för sin son, som skulle anlända senare på kvällen med sitt husbilsekipage.
Jag anser, att marknaden själv kommer att avgöra om behovet av bokningssystem blir allt vanligare. Det kan ju ses som ett
konkurrensstärkande medel, om det finns flera aktörer på samma ort i tätt befolkade regioner och man vill locka med lite extra service..