Varit ute i husbilen nu när det värsta hoppas jag är gjort innan resan, jo jag ska ju måla hela nederdelen och kofångaren är det tänkt och blir det skapligt väder så får jag passa på annars tar jag kofångaren och väntar lite tills det blir fint väder söderut.
Blir roller och pensel.
Just nu funderar jag på sängen, det som var från början var som en gammal husvagn med två motstående soffor med ett sänkbart bord imellan. Man skulle plocka om dynorna man satt på och bädda med lakan och täcken.
Har gjort det med barn och fru i en gammal sprite Muskeeter.
Man sov dåligt och en massa jobb för att lägga sej.
Tog bort bordet jättefint står i källaren om någon behöver det, har numera ett bord man kan flytta runt på har fungerat bra.
Satt dit en skiva med en dyna på så hade jag en usoffa, tidigare hade man kunnat gå från hytten och bakåt. Men inget är hugget i sten skivorna är flyttbara så det går att återställa.
Att ligga på sittdynorna kommer inte ifråga liksom självplågeri.
Jag har haft en fast säng på tvären med en 80cm bred 10cm tjock bäddmadrass och sovit ganska bra. Har haft en säng färdigbäddad hela tiden och två sittplatser på varsin sida om bordet där jag ätit frukost.
Hemma har jag 120cm säng och funderar nu på att ha det i husbilen också har en likadan madrass i den storleken. Nackdelen är ju att det blir lite jobb morgon och kväll med bäddning fördelen är ju att det blir mycket bekvämare och en möjlighet att om det skulle bli så att man kan ligga två i nödfall det är ju en liten bil 5,5m
Tanken är att det ska vara enkelt att dra ut eller fälla upp en skiva som breddar sängdelen och en dyna som redan finns till 120cm .prövade detta för några år sedan en sommar och det fungerade bra. försöker tänka ut en bra lösning så man slipper så mycket krångel med bäddning som möjligt.
Ska även få till en liten
Visa bilaga 179596 hylla istället för sängbord där vattenglas läsplatta/bok och mediciner som ska tas på kväll osv ska få plats. Tror jag hittat en i teak på en båtfirma?
Svara gärna med ideer!