Fick ett nytt oväntat problem med vattnet har några dagar fått regnvarning av väderstationen fast det varit soligt, sen såg jag att mattan var blöt.
Det visade sej vara slangen på sugsidan av vattenpumpen som läckte men inga mängder, drog åt slangarnas slängklämmor visade sej nästa ogörligt på 30 år gammal armerad slang förmodligen tryckluftslang. Men jag gjorde ett försök, dagen därpå var det om möjligt ännu värre vatten sipprade upp mellan skarvarna i klickgolvet när man gick, tömde tanken och lyckades med en liten blåslampa försiktigt värma slangen så den gick att ta bort, på insuget sitter ett grovfilter av plexiglas som var skadat så att det läckte blev värre efter mina försök så hela mattan blöt nu. Fick en ny slangstump av vänlig servicepersonal här i Bahia ville inte ha betalt!
Den var lite grövre än den gamla men ny och fin av bra kvalite gick bra att dra ihop så att det blev tätt, tog bort filtret och monterade anslutningen direkt på pumpen. Fyllde vatten och när jag testade efter ett tag var det tätt, är ju inget tryck där. På filtret satt det en etikett 04/ 88 så det är 30,5 år gammalt och det klarar inte plasten sen var det skador från tidigare ägare.
Fick torka golvet med en nytvättad tshirt och stampa på det en lång stund sen gick ju varmluften hela natten med munstycken riktade mot golvet men det ser inte så roligt med skarvarna. Tur att det ligger en plastmatta under och under det glasfiber enda problemet är om det kommit ner fukt i dubbelgolvet och det fryser men tanken är ju att bilen ska vara härnere hela nästa sommar och då lär det torka.
Väderstationen har gått från regn till molnigt och nu växlande molnighet samtidigt som luftfuktigheten minskat några procent.