Tagga ner inget är trasigt men kan bli bättre att skicka höga strömstyrkor genom chassiet är inget bra det borde du veta har väl inte glömt ohms lag?
Ska en sväng till chinesen här de har en massa saker som jag inte behöver men kanske något jag behöver marknad på lördag också i närheten.
Vad är inte bra, dra ström genom chassit och vilka skruvar pratar du om, klart det är bra det är skitbra och enkelt.
Glöm inte att den fungerat i 30 år så allt är rätt konstruerat.
Ohms lag hur kom den in i bilden?
Vad jag förstod så klickade startmotorn, det kallar jag för trasigt.
Du har en jordfläta som går från chassit till motorn, är den dålig byt den.
Sedan finns det en jord kabel från batteriet till chassit samma sak där osv.
Gissa inte, mät se nedan.
Om du har en multimeter tillgänglig så köper du 5 meter röd och 5 meter svart tunn kabel.
Denna kabel kopplar du till multimeten och ställer den på volt lämpligen 0-2 volt och ansluter sedan kablarna mellan motorn och chassit och kör startmotorn.
Upprepa detta mellan batteri - och chassit och batteri + och startmotorns solenoid och ev startmotorns +
De värden du mäter ska vara låga, gärna under 0,5 volt.
Sedan har iallafall jag en skarv av sladden mellan tändlås och solenoiden dold bakom batteriet, värt att kolla och bra att veta ifall tändlåset bråkar då kan du med en kort kabel dra startmotorn.
Kinesen men snälla, du gillade inte kina grejer
Jo försök hitta små krokofanter, dom är ypperligga när man skall mäta!