Har nu fått mitt nya värmetäcke som skiljer hytten från boutrymmet, testade att slå på värmen 1kw inbyggd värme i truman.
Det var is på trappan så runt 0gr, inne var det mellan 16-18 gr, lite kallare än hemma 22gr men fullt beboeligt med varmt täcke, möjligen ökar tempen efterhand eftersom det var kallt från början. Vissa ställplatser har ännu mindre el och jag har en elkamin att köra istället på 650w kanske det räcker om det är några plusgrader. Stor skillnad mot det gamla täcket och mycket snyggare med växter som mönster den gamla var grå liksom tak och väggar väldigt tråkigt.
Jag har en liten och smidig fläktkamin på 600w som jag tänkte ha i reserv, den är med sladd annars väldigt lik de som man sätter direkt i stickontakten, jag vill varna för den det är en liten högvarvig propellerfläkt så den låter en del, istället för värmetrådar använder man något annat material som ser ut att glöda vilket kan tända eventuella brännbara gaser i husbilen.
Men det värsta är lukten som jag trodde skulle gå bort men det gjorde den inte, har testat flera kaminer med samma system och alla luktar illa, min gamla ADAX är mycket tystare och luktar inget fast något större.
Den nya generatorn laddar lite annorlunda än den gamla men bara kört i samhället än men spänningen är stabil nu. Fyllde på luft idag fattades omkring 1kg på alla hjulen som jag fyllde från samma ställe som i somras, men mätaren och slangen var bytt, så många har alltså åkt omkring med för lite luft i däcken.
Lyckades tanka diesel för 15.08kr/l lär räcka till Malmö 47 mil brukar ju dra runt 1l/mil i tyskland kan jag komma under litern eftersom deras diesel är bättre, eftersom jag har bara 73hk så märks några extra hk direkt tror inte man märker så mycket om man har 150hk men förbrukningen blir ju högre hemma.
Har velat ha en termometer för ute och inne temp, fanns ju en sådan som var ganska trasig och det var en sladd till givaren man stoppat ner vid en springa i golvet vid värmaren. Nu har jag ju en trådlös som jag tänkte sätta givaren i gasolkofferten eftersom det finns ventilation direkt ut sen kan jag ju sätta den på instrumentbrädan fram om det ligger runt nollan eftersom det brukar bli halt då, sen går det ju bra att ha den i bodelen så man vet vilka kläder man ska ta på sej, den har ju väder också och nu är den och smhi överens om sol imorgon. Bra att man kan se luftfuktigheten också, framrutan var genomblöt idag efter att värmaren satts på mycket fukt som kondenserade på framrutan så något slags läckage finns det säkert, har inte kört avfuktaren men den är lite tung och jag ska ju snart börja köra så då ventilerar det bort, husbilen är mycket bättre än clion som är fullständigt hopplös med igenimmade rutor a la 60-tal. Och nu har startspärren börjat bråka igen allt elektriskt är så dåligt gjort att det ena felet avlöser det andra.