Hej
Jag är till 95% säker på att dina problem med värmaren är pga att någon del i värmaren är dålig, men du väljer att bygga om istället för att ev laga inte smart och framförallt blir det aldrig bra om man inte hittar roten till problemet.
Kylskåpet, ett klinkergolv är skitlätt att lägga in men ärligt talat inte smart att ha i en husbil, matta är mycket mera praktiskt anser jag och tänkt vad trevligt att ha en fungerande kyl.
Solceller i all ära men sitter dom på taket så räkna med max 30% av märkeffekten iallafall här uppe, står solen högre så stiger det men nu är det vinter även i södra Europa så kan skulle säga att du får ut max 50W under 5-6 timmar och att då driva allt i husbilen plus en kyl är att be om trubbel.
Rörande vår "skraltiga" men mysiga husbil
den är absolut i stort behov av bättre isolering men lite får man bita ihop och har man sedan gasol så jäklar blir det varmt ändå, värre är det när man ligger på elstolpe 2000W är inte mycket att hurra för då tyvärr.
Har funderat på att bygga om dels väggarna dels drapperiet mot hytten men tiden... och sedan är det frågan hur länge barnen hakar på klockan går för fort och åt fel håll
Men men, om jag hade varit dig så än en gång fixa värmaren och kylen på rätt sätt, det gör hela resan trevligare och gör att du kanske vill åka nästa år igen.
Sist, du kan inte mäta spänningen från generatorn i cigguttaget ej heller något annat uttag, du måste sätta fast två sladdar på batteriet som ENBART matar voltmätare.
mvh Michael