Jo jag tycker ju också om att se platser men vid den här tiden på året så vet man ju aldrig med vädret, det är ju vinter söderut också och som vädret varit numera verkar man aldrig veta. Regn kyla och blåst sämre än hemma i örstegötland, men det jag uppskattar mest är ju att man har mycket längre och ljusare dagar söderut. Sen är det väl så att när man reser ensam så är det inte lika roligt att titta på platser man har ju ingen att dela sina intryck med. Själv vill jag fly från vinterdepressionen.
Hasse du har verkligen utrustat bilen för att kunna fricampa har själv tänkt på dieselvärmare och ett batteri till, har ju 2 solpaneler 75 och 60 w, Borde ju köpt en 160w från början men de har ju gått ner mycket i pris. En Efoy vore ju drömmen men dyrt. Bra att inte vara beroende av gasol, man blir ju alltid lite nervös när man har en gammal bil med gammal installation, mina kopparledningar fick ju ta en smäll när jag blev påkörd och det har jag fått bocka om och fästa upp med buntband.Har ju gott om plats under bilen och skulle enkelt kunna ansluta till befintlig slang genom ett hål i golvet. Min gasolkamin är inte att lita på fungerar bäst på sparlåga och det ger ju inte mycket värme, den kan när som helst börja bråka om man vrider på värmen till 2 eller högre är det inte för kallt kör jag den som punktvärme utan fläkt.
Jag har ju också telenor 40gb av det använder jag oftast mindre än 10gb hemma men det blir ju annat söderut för då blir det ju en del tv på datorn, Funderar på att lämna min 24" tv hemma tar bara plats och inte mycket att se när det mesta är på andra språk och allt dubbat. Och datorn fungerar perfekt, blev en stor förbättring när jag kopplade upp den via USB istället för som tidigare wifi vilket jag inte trodde från början men wifi är ett långsamt gränssnitt i praktiken sen bli ju mobilen laddad samtidigt kör ju datorn från 12v via en adapter som tar upp spänningen till 20v som datorn vill ha.
Nu har jag beställt tid det kommer en sömmerska hit och mäter på hur täcket ska se ut sen syr hon upp det med ett påslakan utanpå med lite växtmönster på så det ska se lite trevligt ut inte bara grått överallt, hon syr in kardborrband och en liten plastruta så man kan se lite i döda vinkeln när man backar och sen är det bra att kunna se framåt när man är inne och hör mystiska ljud utanför. Mitt gamla täcke var ju bra såg rätt bra ut men ganska tunt med genomgående sömmar nu blir det helt andra K-värden. Det som är mindre bra är ju dörren där verkar det ha hänt något den sluter inte riktigt tätt mot karossen men det kan ju vara bra med lite ventilation där är ju en bit från sittplatser och sängen, annars ser den ju ut som dörrarna i ett flyplan ganska tjock med dubbla väggar alltså helt annat än en plåtis.
När jag kör brukar jag oftast ha täcket uppe vintertid då slipper jag drag i hytten och får snabbt varmt, nackdelen är att det är kallt därbak när man stannar borde egentligen fösöka dra en slang från värmen över golvet i hytten men man kan ju ta ner täcket en stund innan man stannar och dra på värmen för fullt.