Jag får se om och när jag kommer iväg, har två kallelser till ortopeden för att räta ut fingrar i vänsterhanden, sedan blir det plastskena. Har ju en bil som inte har servo så kan det bli jobbigt att styra. Har även ett sjukbesök i mitten av november av annan art så jag vet inte vad som kommer ut av det. Ska i varje fall förbereda bilen innan utifall jag kommer iväg.
Tänker ställa in en avfuktare och låta den gå eftersom det har varit så fuktigt och tråkigt väder.
Har fusklagat clion den har ju en trasig spolarbehållare som satt så illa till att det blir svårt att byta den och även plocka den från skroten.
Köpte en burk med gödningsmedel som var fyrkantig satt dit en gammal dränkbar pump som jag hade över och fick ner den framför batteriet, tog med hjälp av kofot och tång bort slang och kontakter från den gamla pumpen skarvade i slang och kabel och det fungerar!
Det går bara i 1,5l vatten men så små var ju burkarna ofta förr, minns att ett tips på tvåtakts saab var att hälla bensin i spolarburken och koppla bensin slangen dit om elpumpen skulle svika vilket ofta hände tror det stod i instruktionsboken, det var tider det!
Skadade ju kanten på rutan för några veckor sedan fick en spricka framför mej som började vandra uppåt, slipade ner glaset en bit i änden på sprickan och hade i lite superlim och hittills har sprickan slutat vandra. Efter byte av vevaxelgivare verkar som den tredje i bilen så har bensinförbrukningen sjunkit med 1 dl/mil och den går bättre.
Den får gå så länge den kan sen blir det att köpa något annat eller spara pengar och köra runt med husbilen.
Har inte kommit igång med nya täcket mellan hytten och boutrymmet än och inte bytt regulatorn och kopplat in den nya solcellen, ska också titta lite på det mystiska spänningsfallet mellan batteriet och cig tändaruttaget i bilen. Har skummat igen en stor glipa i ett underskåp som gjorde att luften från de två ventilerna till bak till kylskåpet blåste rakt in och orskade golvdrag. Överdriven ventilation för en ensam människa. Sjukdom har skjutit på allt men nu kan jag börja ta tag i det hela.