Sv: Peugot J5 Alpha Jet 540-89
Idag har jag bytt bränslefilter på det krångligaste sättet! Försökte lossa det med en oljefiltertång som nu har sett sina bästa dagar, tog bort alltihop och upptäckte en liten mutter och då föll det bara isär. Var länge sedan det byttes oringarna var hårda med småsprickor filtret var rostigt på utsidan.
Efter en massa pumpade startade den provade efter några timmar startade igen utan problem.
Fyllde på luft höger fram var 2,2kg vänster 2,8 bak 2,5kg
inte underligt den var konstig i styrningen, fyllde på det som stod på etiketten vid dörrstolpen 4,2 fram 4,5 bak.
Takluckan läcker tog bort den helt eftersom det var en massa tätning innan av olika sorter, orsaken läckaget var att själva takluckans kant var trasig, förmodligen gjord av plast som inte tål solen mycket listigt av tillverkaren!
I spaniens sol går det säkert sönder efter ett par år.
Hade det varit en vanlig husbil så skulle det varit vattenskador men plasten var helt opåverkad.
Jag har satt dit en bit akrylplast med silvertejp så att det är tätt nu. Misstänker att det är samma problem med den andra luckan på toaletten.
Bordet tror jag inte är original kommer förmodligen byta ut det mot ett mindre. Originalgolvet är plastmatta men nu ligger det ett snyggt klickgolv ovanpå. Klädseln ser osliten ut.