Jag funderade på en bit slang men genomföringen är ju en utpressning av stolsfästet mot golvet och där blir det ingen belastning.
Det andra hålet är ju trä så det blir inga problem, kommer ju normalt inte gå mycket ström i den kabeln på 6kvm mm.
Vad jag kan se kommer startmotorn inte belasta bobatteriet, den enda strömmen blir nog från solcellen när bobatteriet har över 14v. Eller från generatorn när startbatteriet har över 14v.
Det sitter en liten röd knapp vid instrument panelen, vid något tillfälle har jag tryckt på den och hört ett klick från ett relä.
Misstänker att det är så att bobatteriet delar med sej av strömmen till startbatteriet om det är nedgånget eftersom jag när startbatteriet var lågt och bobatteriet hade hög spänning såg att spänningen så småningom var lika på bägge enl ett ganska dåligt instrument som man kan läsa av på panelen.
Förmodligen var det det som hjälpte till när jag skulle starta på morgonen och hade en slak generatorrem. Som tur var lyste solen i många timmar.
Har satt dit snabbkopplingar så jag kan koppla ifrån batteriet enkelt.
Eftersom jag inte vet hur laddningen styrs riktigt är jag lite orolig för att koppla ihop minus på bobatteriet med chassijord.