• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Padda införskaffad!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Padda införskaffad!

Jag får upp tre alternativ: 1. Ta en skärmbild, 2. Ny anteckning och 3. Penninställningar.
Trycker jag på "Ta en skärmbild" så blinkar det till men jag hittar ingen bild någonstans! :confused: Jappe

Bilden sparas tydligen i anteckningar!

Motsvarande på en iPad sparas under bilder.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jo, paddan påstår det, men jag hittar inga bilder där!

Jappe

PS. Nu går det! Man ska tydligen trycka på "Spara"knappen efteråt! DS. :)

Senast ändrad:
F

F.d. 2621

Guest

Att det trots Jappes baskunskaper, idoga intresse och kunniga experters hjälp ska behöva vara så knepigt att "få till det" med dessa paddor och smartphones är väl en god illustration på hur många med mig tänker och tvekar att köpa dom!?

Jag hatar bara tanken på att behöva brottas med installations- och funktionsproblem, läsa tjocka manualer och att behöva känna sig besvärlig när man besvärar supporten eller säljaren med ideliga frågor.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Jag hatar bara tanken på att behöva brottas med installations- och funktionsproblem, läsa tjocka manualer och att behöva känna sig besvärlig när man besvärar supporten eller säljaren med ideliga frågor.[/QUOTE]

Då ska du absolut skaffa en iPad, bara att trycka på on när du packat upp den, sedan talar den om allt du ska göra...kan det bli smidigare?

//Tommy

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Flat Mates! Så besvärligt är det inte alls om man har lite datorvana! Inlärningen är närmast intuitiv och några tjocka manualer finns inte! Däremot så bör man nog ha speciell användning för den om det ska vara meningsfullt att skaffa sig en padda som ersättning eller komplement till en dator! I mitt fall har jag tänkt mig att använda den som navigator exempelvis.

Jag tycker att inlärningen har gått hyfsat snabbt. Det var bara "pennan" som ställde till det litegrann!

Storleken är viktig för mig! En 10-tums padda är för stor, tycker jag. 7 tumspaddan är mycket lättare att ta med sig överallt, nästan! Men ett fodral behövs!

Jappe

Senast ändrad:
G

GunDogs

Guest

Tommy-59.

Då ska du absolut skaffa en iPad, bara att trycka på on när du packat
upp den, sedan talar den om allt du ska göra...kan det bli smidigare?

Som gammal Appleanvändare (sedan -86) håller jag i princip med dig. Det
mesta är väldigt intuitivt och användarvänligt, men det finns några moment
som kräver lite kunnande, t ex att få igång sina mail- och surfkonton. Kan vara
lite struligt även på en iPad om man inte har gjort det förr.

Överhuvudtaget tycker jag att allt som har med nätverk att göra är lite mer
komplicerat än att komma igång med program mm.

F

F.d. 18017

Guest

Jerkar komplicerat det där jappe, det tog dig 43minuter att få in den på forumet från du tog bilden :)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag hatar bara tanken på att behöva brottas med installations- och funktionsproblem, läsa tjocka manualer och att behöva känna sig besvärlig när man besvärar supporten eller säljaren med ideliga frågor.

Jag tror att det går snabbare att lära sig utan manualer. Det är på egna erfarenheter och misstag man lär sig snabbast!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

tummen! Eftersom det var första gången så gällde det att hitta bilden först. :cool: Den låg i "Galleriet". Nästa gång går det blixtsnabbt! :)

Jappe

F

F.d. 18017

Guest

Haft min mojeng nu i några dagar, har märkt att jag är snabbare på att glömma hur jag gjorde något än jag är på att hitta nya funktioner. Så om det fortsätter såhär är kan jag snart inte slå på den längre.
Android har ett helt linux filsystem i grunden och verkar inte direkt ha samlat användarfilerna på något snällt ställe så det va lite hattigt att finna olika filer.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Storleken är viktig för mig! En 10-tums padda är för stor, tycker jag. 7 tumspaddan är mycket lättare att ta med sig överallt, nästan! Men ett fodral behövs!
Jappe

Fick du inte fodral med ?. Det fick jag, du måste nog ha missat det i kartongen.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nog fick det men jag skaffade ett riktigt i läder från Tradera, lite mer än 200 spänn. Krusell är namnet. Finns lite här och var var; priserna varierar våldsamt!

paddfodral.jpg

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Wisepilot är en svensk navigeringsapp som slår det mesta i användbarhet.
Gratis att ladda ned och kan användas med abonnemang från en dag till två år (1.49-29.99 €).
Kartan laddas ned till minnet eller används online.

Appen är densamma som Telia navigator och Telenor Navigation som båda är betydligt dyrare.
Det går att söka på POI:s, Person, Telefonnummer, Företag, Adress, Korsning och Position (koordinater).
Ger aha-upplevelse!

Tack vare att man kan abonnera 1 vecka (2.95 €) eller 1 månad (5.95 €) åt gången är det billigt att bilda sig en uppfattning om dess förträfflighet.
Appen hittade t.o.m. Jappes hemvist i de djupa skogarna på Orust med hjälp av ett mystiskt telefonnummer.

Av någon outgrundlig anledning finns den enbart för Androidlurar och -plattor.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Wisepilot är en svensk navigeringsapp som slår det mesta i användbarhet.
Gratis att ladda ned och kan användas med abonnemang från en dag till två år (1.49-29.99 €).
Kartan laddas ned till minnet eller används online.

Appen är densamma som Telia navigator och Telenor Navigation som båda är betydligt dyrare.
Det går att söka på POI:s, Person, Telefonnummer, Företag, Adress, Korsning och Position (koordinater).
Ger aha-upplevelse!

Tack vare att man kan abonnera 1 vecka (2.95 €) eller 1 månad (5.95 €) åt gången är det billigt att bilda sig en uppfattning om dess förträfflighet.
Appen hittade t.o.m. Jappes hemvist i de djupa skogarna på Orust med hjälp av ett mystiskt telefonnummer.

Av någon outgrundlig anledning finns den enbart för Androidlurar och -plattor.

Försökte installera den men det verkar som måste ha telia som leverantör och jag har telenor.

Toppen