sven-A
FD HBK Medlem
Sv: Nu är de fler än 1000
Hej.
En liten rättelse bara, det är inte polisen som kommit med iden om fartkameror, det är vägverket som fått igenom dessa krav för att sänka antalet trafikolyckor med svårt skadade och döda i trafiken, ett krav som regeringen ställde på VV. (Inte helt fel)
RPS har sedan fått i uppgift att köpa in rörliga kameror, vagnar. Från början var det polisen som tömde dessa stolpar och kameror på information och skickade det tilll Kiruna. Numera sköter bara ett antal poliser om stolpar och vagnar för att de skall fungera och och det har de blivit ålagda av RPS och Regeringen. Överföringen sker med automatic i de flesta fall, jag tror inte att alla är anslutna till nätet så de kan skickas elektroniskt.
Om man vet hur många trafikpoliser som försvunnit de senaste 10 - 20 åren så förstår man att det inte är polisen själva som kommit med förslaget om automatiska fartkameror. Eller ATK som det heter.
Ju fler kameror det blir, ju färre trafikpoliser blir det troligen, tyvärr.
Trafikpolisen behövs på våra vägar för att hålla en del i nackskinnet, finns många som aldrig skulle ha fått ett körkort.
I många fall är det ordningspoliser med intresse för trafik som stoppar bilar och tycker till om bilens utrustning. Ofta har de rätt men ibland har de naturligtvis fel, de har ju inte besiktningsförordnanden.
Finns bara ett sätt att undvika böter, lätta på gasen och var uppmärksam, det finns ju trots allt poliser med laserinstrument utefter våra vägar.
Och med tiden kommer det med säkerhet att mätas hur lång tid vi tar på oss mellan stolparna, då ni, då hjälper det inte att lätta på gasen då vi ser kamerstolpen.
Hjälp varandra i trafiken, alla kan ju inte vara lika bra på att köra bil.
Ha de bra alla.
sven_A
Hej.
En liten rättelse bara, det är inte polisen som kommit med iden om fartkameror, det är vägverket som fått igenom dessa krav för att sänka antalet trafikolyckor med svårt skadade och döda i trafiken, ett krav som regeringen ställde på VV. (Inte helt fel)
RPS har sedan fått i uppgift att köpa in rörliga kameror, vagnar. Från början var det polisen som tömde dessa stolpar och kameror på information och skickade det tilll Kiruna. Numera sköter bara ett antal poliser om stolpar och vagnar för att de skall fungera och och det har de blivit ålagda av RPS och Regeringen. Överföringen sker med automatic i de flesta fall, jag tror inte att alla är anslutna till nätet så de kan skickas elektroniskt.
Om man vet hur många trafikpoliser som försvunnit de senaste 10 - 20 åren så förstår man att det inte är polisen själva som kommit med förslaget om automatiska fartkameror. Eller ATK som det heter.
Ju fler kameror det blir, ju färre trafikpoliser blir det troligen, tyvärr.
Trafikpolisen behövs på våra vägar för att hålla en del i nackskinnet, finns många som aldrig skulle ha fått ett körkort.
I många fall är det ordningspoliser med intresse för trafik som stoppar bilar och tycker till om bilens utrustning. Ofta har de rätt men ibland har de naturligtvis fel, de har ju inte besiktningsförordnanden.
Finns bara ett sätt att undvika böter, lätta på gasen och var uppmärksam, det finns ju trots allt poliser med laserinstrument utefter våra vägar.
Och med tiden kommer det med säkerhet att mätas hur lång tid vi tar på oss mellan stolparna, då ni, då hjälper det inte att lätta på gasen då vi ser kamerstolpen.
Hjälp varandra i trafiken, alla kan ju inte vara lika bra på att köra bil.
Ha de bra alla.
sven_A
Senast ändrad: