JANKRO
HBK Hedersmedlem
Sv: Motoroptimering
Hej igen Montreal.
Jag vet inget om samarbeten mellan bilmärkena, men vippen kanske inte menade samma motor i Mercedes och Volvo, utan samma motor i flera Volvomodeller och samma (men en annan) motor i flera Mercedesmodeller.
Just Mercedes är lite berömda för en av motorerna i Vito som är strypt till halvdöd.
EFFEKTUPPGIFTER (Mercedes Vito 109CDI)
.................Original.................Box Vtech....................
Effekt: ----- 95Hp -------------- 190Hp ------- +95Hp
Vridm: ---- 250Nm ------------- 400Nm ------- +150Nm
Och... Jo V8'orna verkar klara avgaskrav m.m. Men de måste programmeras om på rätt sätt.
Hela bilarnas system är styrda av en dator numera verkar det som.
Det var någon som skrev att man kan programmera om bilens dator så man kan reglera hästkrafterna med radions volymknapp om man vill och har kunskap.
M.v.h. JANKRO.
Sen måste jag hålla med om att 200hk. i en Vito kan nog bli lite väl spännande .
-----------------------------------------------------------------------Vilken drivlina är det som Volvo och MB delar?
Hej igen Montreal.
Jag vet inget om samarbeten mellan bilmärkena, men vippen kanske inte menade samma motor i Mercedes och Volvo, utan samma motor i flera Volvomodeller och samma (men en annan) motor i flera Mercedesmodeller.
Just Mercedes är lite berömda för en av motorerna i Vito som är strypt till halvdöd.
EFFEKTUPPGIFTER (Mercedes Vito 109CDI)
.................Original.................Box Vtech....................
Effekt: ----- 95Hp -------------- 190Hp ------- +95Hp
Vridm: ---- 250Nm ------------- 400Nm ------- +150Nm
Och... Jo V8'orna verkar klara avgaskrav m.m. Men de måste programmeras om på rätt sätt.
Hela bilarnas system är styrda av en dator numera verkar det som.
Det var någon som skrev att man kan programmera om bilens dator så man kan reglera hästkrafterna med radions volymknapp om man vill och har kunskap.
M.v.h. JANKRO.
Sen måste jag hålla med om att 200hk. i en Vito kan nog bli lite väl spännande .
Senast ändrad: