• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Maxfan

sandstroem

HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12388
Medlemskap
2026
Njae. Den går att använda under färd, men vid hård blåst bör man inte göra det. Men den är i första hand skapad för att kunna vara öppen och jobba i princip vid vilket ösregn som helst, när du står stilla. Vi har haft AC i alla våra fordon tidigare, men de två senaste åren bara MaxxFan. 2023 åtta veckor i Kroatien och 2024 åtta veckor i Frankrike och Spanien. Suveränt! Men jag har nästan aldrig den öppen under färd!
Jag/vi har kört tusentals mil med MaxxFan öppen utan problem. I den Ducatobaserade bil vi hade tidigare fungerade bildelens AC väldigt dåligt, troligen var kupen för stor i och med att den var helintegrarad. Med MaxxFan öppen och låg snur på fläkten så drar luften igenom bilen på ett helt annat sätt och det blev betydligt mer komfortabelt att köra och åka som främre passagerare.
I nuvarande bil har vi AC i bodelen och jag tycker det är ett oerhört överreklamerat tillbehör, vid ett fåtal tillfällen har den varit bra att ha, ex på en helt öppen SP i Portugal där bilen stått igenbommad hela dagen. Men skulle jag välja tillbehör så vinner MaxxFan direkt, är den på med låg fläkt så är bilen väldigt utventillerad i de flesta fall. Dessutom tar den nästan ingen ström, AC'n kan vi inte köra mer än några timmar när vi saknar "landström".

Hälsningar
Peter

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Något jag märkt är att när bilen står förvarad kallt vintertid, är att det ibland blir kondens på inneramen, detta förekommer aldrig på övriga luckor.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, här är en infosida om MaxxFan på svenska. Det står inget om max spänning längre, montro om det problemet är fixat på de nyare numera, så de funkar med hög 12V spänning som de äldsta luckorna gjorde/gör.
Men lite allmän info i alla fall. (Det finns länk till att köpa, men de säljs ju på flera andra ställen med lite olika pris.)
Min fläkt/lucka har också varit öppen säkert några tusen mil utan att tagit skada.

MaxxFan – den perfekta takluckan/fläkten för fritids- och campingfordon – MaxxFan är takluckan som kan all

M.v.h. JANKRO.

Toppen