• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Maxfan

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Nja en M.fan har väl ingen självventilation som en taklucka..? (osäker på det finns) vent ska ske utan mekaniska hjälpmedel, själv ventilation
varmluft stiger uppåt och ut genom takluckorna vilket märks mycket väl när snö ansamlats på taket, blir snabbt en decimeter brett snöfritt område runt alla takluckor.
Läs artikeln före du skriver så får Du info.
Dom flesta husbilar har fler än en taklucka, min bil har fyra+Maxxfan, så ventilation är inget problem.
Om din bil endast har en lucka(Maxxfan) får du lösa det på något annat sätt

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Dom flesta husbilar har fler än en taklucka, min bil har fyra+Maxxfan, så ventilation är inget problem.
Om din bil endast har en lucka(Maxxfan) får du lösa det på något annat sätt
Jag har ju tagit bort självdragsventilationen i luckorna p.g.a. kallraset när man kör på vintern, men då måste man ju naturligtvis själv ta ansvaret för ventilationen när man står stilla! Jag har en spalt på en lucka, det räcker i vart fall gott för upp till fyra personer, vi har inte varit fler som har bott i bilen.

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2025
Nja en M.fan har väl ingen självventilation som en taklucka..? (osäker på det finns) vent ska ske utan mekaniska hjälpmedel, själv ventilation
varmluft stiger uppåt och ut genom takluckorna vilket märks mycket väl när snö ansamlats på taket, blir snabbt en decimeter brett snöfritt område runt alla takluckor.
Läs artikeln före du skriver så får Du info.
En maxxfan är en öppen taklucka, när man stänger den så är det fortfarande öppen

Toppen