sandstroem
HBK Medlem
Jag/vi har kört tusentals mil med MaxxFan öppen utan problem. I den Ducatobaserade bil vi hade tidigare fungerade bildelens AC väldigt dåligt, troligen var kupen för stor i och med att den var helintegrarad. Med MaxxFan öppen och låg snur på fläkten så drar luften igenom bilen på ett helt annat sätt och det blev betydligt mer komfortabelt att köra och åka som främre passagerare.Njae. Den går att använda under färd, men vid hård blåst bör man inte göra det. Men den är i första hand skapad för att kunna vara öppen och jobba i princip vid vilket ösregn som helst, när du står stilla. Vi har haft AC i alla våra fordon tidigare, men de två senaste åren bara MaxxFan. 2023 åtta veckor i Kroatien och 2024 åtta veckor i Frankrike och Spanien. Suveränt! Men jag har nästan aldrig den öppen under färd!
I nuvarande bil har vi AC i bodelen och jag tycker det är ett oerhört överreklamerat tillbehör, vid ett fåtal tillfällen har den varit bra att ha, ex på en helt öppen SP i Portugal där bilen stått igenbommad hela dagen. Men skulle jag välja tillbehör så vinner MaxxFan direkt, är den på med låg fläkt så är bilen väldigt utventillerad i de flesta fall. Dessutom tar den nästan ingen ström, AC'n kan vi inte köra mer än några timmar när vi saknar "landström".
Hälsningar
Peter