Greger & Astrid
HBK Medlem
Vi har en Adria matrix 687 slt 2015 på Renault, har nu satt in ett litsium batteri. Jag får nu ingen laddnig från generatorn bara från solpanelen och 230 volt. Vad göra någon som vet??
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Lite utanför ämnet i tråden men jag svarar ändå. Får ut 30A både vid tomgång och körning med samma laddare. Har 16mm2.Min votronic 1212-30 ger ca 27A vid tomgång. använder 10mm2 från starbatteriet till bodelsbatteriet. Längden på kabeln är totalt 2m. Så jag är helnöjd
Tänkte mer på vad han skrev . Åkt en sväng å var uppe i 20A, lät liteLite utanför ämnet i tråden men jag svarar ändå. Får ut 30A både vid tomgång och körning med samma laddare. Har 16mm2.
Kjell
jag var uppe en gång i dag 30 amp sedan har det pendelat runt 20Min votronic 1212-30 ger ca 27A vid tomgång. använder 10mm2 från starbatteriet till bodelsbatteriet. Längden på kabeln är totalt 2m. Så jag är helnöjd
Gått då verkar att fungerar som det ska. Skönt att det har löst sigjag var uppe en gång i dag 30 amp sedan har det pendelat runt 20
Om du kan ladda med 30A måste du ha laddning även från annat håll än Ctek. Ctek ger bara 20A totalt från generator och solceller.jag var uppe en gång i dag 30 amp sedan har det pendelat runt 20
han som åkte med läste fel på mobilen fem 20 amp gäller kollade sedan självOm du kan ladda med 30A måste du ha laddning även från annat håll än Ctek. Ctek ger bara 20A totalt från generator och solceller.
Kjell
nu funkar det tack för alla tipshan som åkte med läste fel på mobilen fem 20 amp gäller kollade sedan själv
Jag smyger in en liten fråga till Kjell, nu har jag inte samma men "nästan" hur fasen får du plats med en 16mm2 kabel i plinten på dcdc laddaren?Lite utanför ämnet i tråden men jag svarar ändå. Får ut 30A både vid tomgång och körning med samma laddare. Har 16mm2.
Kjell
Votronicen sväljer den kabeln i skruvplintenJag smyger in en liten fråga till Kjell, nu har jag inte samma men "nästan" hur fasen får du plats med en 16mm2 kabel i plinten på dcdc laddaren?
nu funkar det tack för alla tips
nu på morgonen hade ahg 50 %i bodelsbatteriet startade bilen efter ca 30 sekunder visade laddnimgen mellan 27 29 amp på Bluetoothnu funkar det tack för alla tips
om jag har 50% kvar och det står återstående tid 1tim och 10 min vad innebär detSå här ser mina bilder ut på skanbatts app
Visa bilaga 216402
Visa bilaga 216401
Visa bilaga 216400
Hur ser dina ut? Ta bilderna både med motorn igång och med motorn avstängd.
Om du inte får upp någon information i appen så föreslår jag att du avinstallerar den och installerar den igen.
Det innebär att du har så hög förbrukning att batteriet kommer att vara tomt efter 1 tim och 10 min.nu på morgonen hade ahg 50 %i bodelsbatteriet startade bilen efter ca 30 sekunder visade laddnimgen mellan 27 29 amp på Bluetooth
om jag har 50% kvar och det står återstående tid 1tim och 10 min vad innebär det
Om du kan ladda med 27-29A så måste du få laddning från andra källor än Ctek. Din Ctek kan ju inte ladda med mer än 20A vad jag känner till.nu på morgonen hade ahg 50 %i bodelsbatteriet startade bilen efter ca 30 sekunder visade laddnimgen mellan 27 29 amp på Bluetooth
om jag har 50% kvar och det står återstående tid 1tim och 10 min vad innebär det
jac tror att han får hjälp av orginal laddaren verkstan har inte kopplat bort den dom sa att de behövs inteOm du kan ladda med 27-29A så måste du få laddning från andra källor än Ctek. Din Ctek kan ju inte ladda med mer än 20A vad jag känner till.
Har du solceller som har en egen regulator eller står du inkopplad på 230V eller har du någon annan laddare ansluten?
Kjell
nu funkar laddningen perfekt man kan också montera till en dosa då får man upp till 120 ampjac tror att han får hjälp av orginal laddaren verkstan har inte kopplat bort den dom sa att de behövs inte