Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
För liten motor !!Det stora på 280Ah hamnade först i min fiskekajak med elmotor, men blev overkill där, (har aldrig lyckats förbruka över 50Ah på en hel dag).
En varning om en riktig skräpbrytare, tyvärr kryllar det av dåliga kopior på annars bra produkter.
Jag har dessa säkringar, en på 150A och 3st på 60A... Jag vet inte om jag har haft tur... Då jag upplever inte dessa problem med mina.En varning om en riktig skräpbrytare, tyvärr kryllar det av dåliga kopior på annars bra produkter.
Som mest tog jag ut ca 120A i ca 20 min. Allt gick bra men tyvärr tänkte jag inte på att känna om säkringen blev varm... Men jag hade säkert luktat om plasten hade blivit varm...Jag har 3st av denna typ av brytare i husbilen, de ser dock lite annorlunda ut, inköpta på Swedol,
jag har inte haft några problem heller med mina, dessa blir inte varma med min belastning.
Som mest tog jag ut ca 120A i ca 20 min. Allt gick bra men tyvärr tänkte jag inte på att känna om säkringen blev varm... Men jag hade säkert luktat om plasten hade blivit varm...
Tycker det är bra säkringar... Faktiskt den enda där plasten inte har smällt pga värmeutveckling
Ska inte BMS bryta om det behövs?Jag tycker brytaren ser ut som en automatsäkring. Det står 200A på den.
Den klarar kanske av ett par höga överbelastningar/ kortslutningar sen är den nog slut.
Normalt ska man inte använda en säkring som en manöverbrytare.
Är det dessutom med last på är det ännu sämre.
Det är inte en säkring konstruerad för.
Det går att jämföra med att bryta och sätta på elen hemma hela tiden med dvärgbrytarna i normcentralen hemma. Med full last. Det fungerar nog ett tag. Sen börjar säkringarna bli dåliga.
Jag tycker brytaren ser ut som en automatsäkring. Det står 200A på den.
Den klarar kanske av ett par höga överbelastningar/ kortslutningar sen är den nog slut.
Normalt ska man inte använda en säkring som en manöverbrytare.
Är det dessutom med last på är det ännu sämre.
Det är inte en säkring konstruerad för.
Det går att jämföra med att bryta och sätta på elen hemma hela tiden med dvärgbrytarna i normcentralen hemma. Med full last. Det fungerar nog ett tag. Sen börjar säkringarna bli dåliga.
Brytaren fungerar som säkring / kortslutning och överström.Ska inte BMS bryta om det behövs?
Det har en märkström på 200A. Då borde den inte lösa ut redan vid 60A.Såg du verkligen filmen ?
varför tror du den klarar av ett par höga överbelastningar, när den löser ut redan på 60A, den ska tåla 200A.
Det är en brytare (med automatsäkring) inte en strömställare som du skriver, och det tror/hoppas jag ingen använder den som.