Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det har en märkström på 200A. Då borde den inte lösa ut redan vid 60A.
Den fungerar mer som en effektbrytare. En icke ställbar sådan.
Då fungerar den men avviker från märkströmmen.
Sen håller jag med Montreal att hålla emot med handen vid testet är tveksamt.
Helt enig med dej.
Jag ville bara upplysa om att det finns riktigt dåliga komponenter på nätet som ibland kan hamna i en i övrigt bra installation,
man får se upp hela tiden när man handlar detaljer till ett LFP-bygge.
Brytaren i filmen är nog inte tänkt som en huvudströmbrytare, då den saknar möjlighet att förhindra tillslag.För mej ser en batteribrytare/frånskiljare ut så här:
Batterifrånskiljare, 2-poliga
Cormars 2-poliga batterifrånskiljare finns i enklare utföranden i plast till mycket robust utförande i metall.www.batteripoolen.se
Brytaren i filmen är nog inte tänkt som en huvudströmbrytare, då den saknar möjlighet att förhindra tillslag.
Det finns många modeller på "huvudströmbrytare" jag själv valde denna Huvudströmbrytare
Det viktiga här är att välja en som klarar den ström (A) som blir aktuell i bygget.
Jag monterade min nära minuspolen på bobatteriet i mitt bygge.
Ser att kaffebryggaren är framme. Blir många koppar innan det är klartNu är det både lilla och stora Julafton när mina 280Ah Lifepo4 har anlänt.
Cellerna ser nya ut och hade 3,32/3,34/3,34/3,31V så jag kopplade ihop dem och toppbalanserar.
Startar lite försiktigt med 3,5V så får de stå tills strömmen sjunker mot 0 och sedan blir det upp till 3.65V
Visa bilaga 214789
Härligt!Nu är det både lilla och stora Julafton när mina 280Ah Lifepo4 har anlänt.
Cellerna ser nya ut och hade 3,32/3,34/3,34/3,31V så jag kopplade ihop dem och toppbalanserar.
Startar lite försiktigt med 3,5V så får de stå tills strömmen sjunker mot 0 och sedan blir det upp till 3.65V
Visa bilaga 214789
Det låter positivt.Än så länge ingen faktura och de lämnades ut av PostNord så de har väl koll på läget. Det kan ju alltid komma en faktura senare eftersom de vet ju vem jag är. Ser att de verkade vara införda via Ungern och returadress är dit. Samma med BMS och den kom det ingen faktura på i efterhand.
Det är BT dongel och seriesladd till datorn med samt tempgivare. Jag bryr mig inte så mycket om lågtemp för batterier sitter inne bredvid Alde och jag har alltid bilen uppvärmd eftersom vi åker hela året.
Tack för tipsen och jag ska inte frestas att höja spänning över 3,65V utan det var strömgräns jag fick sätta på 7A för annars fladdrade det upp och ner. Antar att inre resistansen rör sig när balanseringen pågår och nätagget försöker kompensera.
@PeterK, vilka nivåer/inställningar har du valt i BMS? Jag har ju inte startat upp min utan väntar ut balanseringen först. Dokumentationen på Daly BMS är ju inte direkt djuplodande....Har läst en del på Wills forum men tar gärna emot dina och andras erfarenheter.