Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ingen hänsyn om maskinskadeförsäkringen gått ut. Det har den gjort med råge om bilen är från 1990...Vilken hänsyn tar försäkringsbolaget vid skada om man inte följt tillverkarens rekommendation - avdrag i ersättning eller värre?
Nej.Jag bytte kamrem vattenpump spännhjul 2019,har kört 3000 mil.Fiat 2,5 tx 1990,måste jag byta nu.Mvh Gusta
Kanske inte att rekommendera? men jag körde 10 år och 12-13000mil på den förra remmen, den var som ny när jag bytte. Då hade jag bytt allt förra gången. Vattenpump, rullar, axeltätning. Gjorde samma igen den här gången, räknar med att köra till år 2030 ungefär, om man får köra såJag bytte kamrem vattenpump spännhjul 2019,har kört 3000 mil.Fiat 2,5 tx 1990,måste jag byta nu.Mvh Gusta
Tyvärr undrar jag ibland om remmar och kedjor är så känsliga, eller om det har andra orsaker. Byten som hoppas över, eller att bara remmen byts men inte rullarna. Redan för långa serviceintervall som av något skäl inte görs o.s.v.Finns många bilar som får kamremshaverier ändå där intervaller har följts
Även kamkedjor går sönder eller blir längre som gör att div motorlampor som lyser
/Nicklas
Tack, men frågan avsåg bilar med försäkring..Ingen hänsyn om maskinskadeförsäkringen gått ut. Det har den gjort med råge om bilen är från 1990...
Tråden handlar om en bil från 1990!Tack, men frågan avsåg bilar med försäkring..
1# frågan gäller en HB 1990 årsmodellTack, men frågan avsåg bilar med försäkring..
Känns som ett smart tillval? Sen byter man kamrem och vipparmar när remmen gått av..En del fiatmotorer har väl vipparmar som viker sig för att minimera skador på ventilerna?
Nje, det är nog dåligt med det, under alla år här så har det nog bara stått något om det ett par gånger, om man tar det som kanske obekräftat kallades för att kamremmen gått av, men den kan ju även gått av för något annat gick sönder först ev.Skulle vara intressant att veta hur vanligt det är med kamremshaveri på fiat ducato, finns det någon statistik?