• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kabe e bäst

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 5361

Guest
Sv: Kabe e bäst

Är det så illa att vi Kabeåkare inte har en endaste riktig kompis i HBK utanför märket :confused:

P-zon

Du finns många Kabe kompisar över hela värden
och alla vet att Kabe är en av bästa husbiltillverkare,
men är det så illa met självförtroende att Kabeåkare måste
producera sig permanent ?

Finns en annan märkesgrupp i HBK som gör så ?

Jag har en kompis i Tyskland och han bo på hjul sendan 27 år
förre året frågade han mig, vad ska ja köpa för en husvagen om man bo året runt.
Då så jag till honom "bara Kabe" och han köpte en Kabe och är nu största Kabevän i Tyskland :)

Han är så glad om sin Kabe att han lackade om sin dragbil till vit och röd
att det passa perfekt till sin Kabe

Jag tror Rolf sin Kabe är bra reklam för Kabe vad man kan inte säger av en
tråd som heter "Kabe e bäst"

Mvh.

Norbert
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Kabe e bäst

Nu kan man kanske tyda vilka som har Kabe och då skulle det vara intressant att veta varför ni som tycker Kabe är bäst? Har alltid undrat.

Motiveringarna kommer nu att strömma in........................:wideeyed:
Att den är bäst vill jag kanske inte envisas med men det är en av dom bättre det tycker jag ni gamla uvar här på forumet skulle vara införstådda med det sägs att här är mycket kunskap, och det håller jag med om till viss del men där oxådom som inte har någon kunskap i allafall när det gäller Kabe, eller fins kunskapen men det är en släng av avundsjuka som kommer fram när Kabe diskuteras jag har märkt det många gånger till ex när man diskuterar vinter bilar, då kan det låta en sommar bil är bättre än en kabe på vintern som det har fram förts här, då undrar man var den omtalade kunskapen fins, lika dant när vi diskuterade Kabes helintigrerade bil där var dom som hävdade med en åsnas en vishet att det var en Adria Kabe kann inte bygga sådana bilar alla tyska bilar är bättre hävades då jag tycker det bottnar i avundsjuka för okunskap kann det inte vara för då är det illa ställt med kunskap,
av någon anledning så väcker Kabe känslor även bland Husvagnsfolk när dt kommer på tal, sen kann jag inte heller förstå att tyska bilar är så populära där många fina tyska Husbilar det begriper även jag,

men som svensk så tycker jag man skall glädjas åt svensk industris fram gångar den har alltid varit känd för kvallitet, så varför inte medverka till att den blir mer framgångsrik jag var i tenhult i förra veckan och där byggs till på husbilsfabriken och det skall man väl glädjas åt.
detta blev en lång artickel den längsta jag någonsin har skrivit men nu är det gort hoppas ni inte har förmånga nega tiva synpungter på den men kom gärna med kritik på skrivandet för det behövs det är jag med veten om.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Tack Beroka för ett bra svar. Som både du och jag förstår så är tråden lite triggad av trådstartaren. Alltid intressant med tankar från alla håll och lite kommentarer.

Eftersom vi hade husvagn i 25år innan vi började med husbil så visst känner jag till den nordiska kvalliten på vinterfordon vad det gäller camping.

Men som du skriver att det blir kommentarer om Kabe ibland så ser du spegelbilden av det här när trådstartaren kör med en kraftfull rubrik. Kul tycker jag eftersom jag tror och hoppas att alla har förstått att det finns mycket ironi här i tråden från båda håll.

Fast hur i helsike kan man köpa en Kabe.....;)
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Kabe e bäst

Nej du Olle den lär aldrig byggas. De som sysslar med produktutveckling måste hela tiden förbättra och förnya för att tillgodose kundernas krav.
Plus att hänga med i utvecklingen.
Det finns ett ordspråk bland utvecklare som lyder.
Antingen leder man utvecklingen.
Eller så följer man den.
MVH. Gunnar S
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Kabe e bäst

Vet ni vad det är för likhet mellan.
Barnen, ideer och husbilen.
MVH. Gunnar S
 

lejoh

FD HBK Medlem
Inlägg
346
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022
Sv: Kabe e bäst

Bästa husbilfabrikatet.

Uträkningsformel: Dela totalpriset på sålda husbilar av ett märke med summan av nöjda ägare till det märket.
Lägst summa vinner. :wink::wink::wink:


/Leif
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Kabe e bäst

Ja och det avslöjas ju i den här tråden.
MVH. Gunnar S
 
F

F.d. 28371

Guest
Sv: Kabe e bäst

Om hva som er best gjelder vel ikke bare selve produktet, men også servicen etter at produktet er kjøpt.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Kabe e bäst

Kabe är på tok för dyra att dom är dyra kann jag hålla med om, men att dom är dyrare än övriga dt köper jag inte räkna noga och jämnför olika modeller så ser att dom ligger i nivå med övriga med samma utrustning,
det är somm att jämnföra försäkringar det äär många som räknar fel där, en billigare för säkring innehåller i regel inte samma som en dyrare och då är den inte billigare man får inte samma vara, det är lika med husbilar man måste jämnföra utrustning och dyligt annars blir man lurad där med.
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Att värdera ett kontrakt eller avtal mot varandra fodras det ju oftast en del kunskap
och vara påläst på området, men när det gäller Kabe tycker jag att det är ganska lätt
:) :mad: visst är det så :wink: mvh p-zon
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Kabe e bäst

Kabe svensk? Trodde Fiat var Italienskt......... ;)

Skulle faktiskt va intressant och se var alla delar i påbygget hos en Kabe kommer ifrån. Hittar vi nån del som är tillverkad i Sverige? Jag har ingen aning?

Sen att den är hopmonterad i Sverige är de facto korrekt =)

Tittar man i en Concorde för 3 miljoner så hittar man mycket delar som återfinns i de flesta andra husbilar med.

Fina bilar men har tyvärr inte hittat någon som passar för våra behov =(

Hittade en bil på Concorde-fabriken i somras som va mums som skulle smälla högre än planlösningen i vår Frankia, Concorde 1090 Liner MS Lounge...... Det va till och med så att damen sa: "Det här är den enda bil jag skulle kunna tänka mig att byta till! Ja man får väl börja spara för att hålla husfriden i schack ha ha ha :wub:

/J
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Kabe e bäst

Jag tycker inte att man nått "pudelns" kärna i denna tråd som från början var till för att "provocera" om än på ett trevligt sätt.
Intressant skulle vara att veta varför köper man ett visst märke..i detta fall Kabe, är det för dess uttalade egenskaper under vinteranvändning? isåfall, hur många utnyttjar sin Kabe under den kalla årstiden? Vi själva är mycket ute och fricampar under hela året och har träffat en del "Kabe" ägare och när man börjar diskutera användning av husbilen under hela året så blir jag förvånad att en hel del ställer av sin "vintervagn" under den kallare årstiden......
Vad säjer ni ägare till Kabe om det? (Jag tycker själv att Kabe är en jättefin husbil)

//Pilot:)
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Kabe e bäst

Ja det är mycket enkelt besök fabriken i tenhult så kann du följa till verkningen, används samma delar som till husvagnarna dom tillverkas i deras eget snickeri, till dom större vagnarna kommer hcassit från alko i monterat på bilen och på dom mindre modellerna är det fiatt som levererar chassit, sen byggs dom i samma fabrik som dom stora haccienda vagnarna med exakt samma utrustning, som tex vattenburen golv värme, jag var på besök i tenhult för 14 dagar sedan och det var långt i från första besöket och hoppas att det inte var sista heller,

det är som jag trodde att kriticken mot Kabe bygger på o- kunskap det visar sig nu men alla har inte sådan o kunskap det syns i försäljningen och det ökar säkert sedan till bygnaden av fabriken blir färdig, jag deltar järna i seriösa diskusitioner men dom som varit nu är sådana som förs i förskolorna mellan barnen, jag trodde inte det fans sådan o kunskap bland husbils ägarna som det har visat sig här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen