• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kabe e bäst

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Hej! Olle.
Jag tycker detta är en rätt så bra klösbräda.

Å Du SKIPPER Du brukar väl inte vara den förste som fegar ur i en fight.

Om jag fattat rätt så är trådstartarens ambition att få igång lite klös.
Så låt pajerna flyga Kör så de ryker.

Mvh.Lasse (som står vid sidan å Garvar.):):):wink::D
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Kabe e bäst

Lasse,

Nej, det har du väl i och för sig rätt i men jag tror heller inte du kan hitta någonstans där jag försöker göra mig lustig över andra husbilsfabrikat och prata om veneriska sjukdomar och jag vet inte vad.
Dom som tycker det är lustigt har en annan humor än jag, i min bok är det sandlådenivå.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Nu kan man kanske tyda vilka som har Kabe och då skulle det vara intressant att veta varför ni som tycker Kabe är bäst? Har alltid undrat.

Motiveringarna kommer nu att strömma in........................:wideeyed:

Det vet du väl :

Don’t argue with kabe owners. They drag you down to their level and beat you with experience.


:spinny:

Ursprungs ordspråket är ju :
Don’t argue with idiots . They drag you down to their level and beat you with experience.


Alla har vi våra olika läggningar och laster och det är bara stå ut med det :) ;)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Kabe e bäst

Undviker att framhålla Frankians alla fördelar.
Högre efterfråga - högre priser.
Eller som man säger "hälsan tiger".:twitcy:
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Lasse,

Nej, det har du väl i och för sig rätt i men jag tror heller inte du kan hitta någonstans där jag försöker göra mig lustig över andra husbilsfabrikat och prata om veneriska sjukdomar och jag vet inte vad.
Dom som tycker det är lustigt har en annan humor än jag, i min bok är det sandlådenivå.

Ribban är ju satt rätt tydligt redan av trådskaparen.
Gillar man sen inte ribban så kan man välja att gå bredvid istället för över eller under.

Jag tycker att det är en frisk fläkt och det verkar som att de flesta också tar tråden med den berömda glimten i ögat :)
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Det är väl ganska uppenbart att Kabe är en riktig toppenkärra av alla engagerande
argument och inlägg t.o.m på Engelska.
Kabe alltid steget före
Vilken passande slogan

P-zon
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Kabe e bäst

Javist är kabe bäst det är bara det att den tillverkas i fel land hade den tillverkats i tyskland så hade den varit ännu bättre i era ögon även om den varit sämmre i verligheten, men nu är det som det är och det får märket lida för,



HAR jag fel kanske så rätta mig.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Javist är kabe bäst det är bara det att den tillverkas i fel land hade den tillverkats i tyskland så hade den varit ännu bättre i era ögon även om den varit sämmre i verligheten, men nu är det som det är och det får märket lida för,



HAR jag fel kanske så rätta mig.

Ja, BeRoka
Först tänkte jag rätta dig men sen slog det mig att jag har antagligen lika lite erfarenhet av Kabe som du har av Niesmann så hur skall vi då någonsin kunna säga vilken som är bäst ???

Rätta mig om jag har fel…;)
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Detta är en rolig tråd att ta del av. Fantastiskt vad man värnar om just det man själv valt. Snacka om revirtänkande. Kan ju jag säga som bara har en gammal Pilote............
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Detta är en rolig tråd att ta del av. Fantastiskt vad man värnar om just det man själv valt. Snacka om revirtänkande. Kan ju jag säga som bara har en gammal Pilote............

Det roliga är att allt detta påminner mig om min envisa farbror Sture.
Allt han hade var alltid bäst och allt annat var skit. Skygglapparna var på och det fanns inga sakliga argument bakom.
När han körde Toyota var de bäst. När han sedan blev med Volvo var Toyota bara skit och Volvo ägde o.s.v.
Han hade också diverse olika husvagnar och där varierade också kvaliteten givetvis exakt efter vilken vagn han själv hade för tillfället.

Han var helt övertygad om att han hade rätt och det gjorde det ju bara ännu roligare för oss andra i släkten att tråka honom.
Men han va en go gubbe ändå och han är fortfarande saknad…
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Är det så illa att vi Kabeåkare inte har en endaste riktig kompis i HBK utanför märket :confused:

P-zon
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Kul tråd det här. Givetvis tycker de som har Kabe att den är bäst dom vet ju inte bättre :wink: Själv håller jag på HYMER byggd på M-B för jag vet ju bättre och har sett ljuset:D
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Kabe e bäst

Kul tråd det här. Givetvis tycker de som har Kabe att den är bäst dom vet ju inte bättre :wink: Själv håller jag på HYMER byggd på M-B för jag vet ju bättre och har sett ljuset:D

Ja ja men då hade mannen från Burstner redan dragit ledningar och tänt ljuset.
MVH. Gunnar S
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen