• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kabe e bäst

Status
Stängd för vidare inlägg.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Så får du inte tycka här på detta forum här är kabr tabu alla är bättre

BeRoKa, börjar det inte bli lite enformigt att hela tiden skriva att det inte är tillåtet att skriva om vissa husbilsmärken? Så mycket som du skriver om detta så talar du lite emot dig själv. Det vore kanske bättre att komma med något konstruktivt. Men detta är min högst personliga reflexion.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Min bättre hälft åker A3 och jag brukar ibland vid speciella tillfällen nämna de 4 nollorna i grillen. Undrar varför jag stundtals och allt oftare tvingas bo - utan kaffe på sängen och sedvanlig service- spartanskt i husbilen.




Nu är det så här att kör man Audi quattro så driver man med alla .... Så det är Audi som gäller eller tror ni jag driver med er ...

Nu svarar alla : 4 nollor i grillen och en bakom ratten :) :) ;) ..
 
F

F.d. 55391

Guest
Sv: Kabe e bäst

Kabe.... , men det var ju Erik Saade som vann ikväll ?
:)
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Kabe?
Låter bekant. Är inte det någon venerisk sjukdom ?
Eller blandar jag ihop det med det där man får till frukost på söndagar i Japan?

Jaja, nåt skit är det väl.;)
 

Bosse o Gerd

HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
5119
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Tänk att jag har sovit gott i natt och troligtvis med ett leende på läpparna och fortsätter med att le efter ha läst era inlägg :pHej,Hej från Bosse
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Kabe e bäst

BeRoKa, börjar det inte bli lite enformigt att hela tiden skriva att det inte är tillåtet att skriva om vissa husbilsmärken? Så mycket som du skriver om detta så talar du lite emot dig själv. Det vore kanske bättre att komma med något konstruktivt. Men detta är min högst personliga reflexion.


Har du nåot mer konsruktivt att skriva om detta så tycker jag du skall göra det, jag har lite svårt för att skriva om något annat än sanningen, så är verkligheten det var inte jag som startade tråden, men jag begrep vad det skulle handla omm så jag hakade på, kabe har det handikappet att den är svensktillverkad och det är inte bra idagens läge allt svenskt är ute idag det har tillokmed norskarna upptäckt i skidor, tänk vad många svenskar njuter när norr männen hånar dom svenska skidåkarna i tv lite av den andan fins överallt i samm hället, tänk om kabe hade börjat tillverka vagnar o husbilar i tyskland då hade den blivit upp höjd till skjyarna den kunde även haft sämre kvallitet den hade blivit populär ändå, då hade svenskarna uppnått sitt mål slagit ut ännu mer av svensk industri som är i värdsklass då får dom åja sig ännu mer över arbetslösheten,

det skall vara tyskt i dag det är toppen,

kan jag skriva mer konstrukttivt änn att spegla verkligheten, nu får du tala om vilket du anser är konstruktivt,

jag har en tråkig nyhet i era ögon kabe bygger till och ökar produktionen avsevärt i tenhult så nu gäller det att importera mera tyskt så det inte blir full följt.
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

För att få fram något som liknar konstruktiv kritik kan man ju vända på frågeställningen
och få fram något som är dåligt med Kabe
Själv Kabeägare, tyvärr har jag inget att bidra med. ;)

Mvh P-zon
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

För att få fram något som liknar konstruktiv kritik kan man ju vända på frågeställningen
och få fram något som är dåligt med Kabe
Själv Kabeägare, tyvärr har jag inget att bidra med. ;)

Mvh P-zon

Det var någon som hade stora problem med sin husbil,så han döpte om den till
"Trubbelmaster" :)

Jojje
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Jojje

Hänger inte riktigt med, menar du att Kaben är ett föredöme för husbilen

:rolleyes: P-zon
 
F

F.d. 29911

Guest
Sv: Kabe e bäst

Tänkte bara starta nåt att diskutera Å andra sidan så e Kabe bäst.:twitcy:
Jag håller med om att KABE om kanske inte är bäst men den är i alla fall finast och SVENSK !
Jag tycker nog det verkar komma in lite caravan-klubbanda inom husbilsägarna och det
är inte bra . Var och en får tycka om sin typ av fordon utan att klanka ner på andra.Tycker jag.
Personligen så tycker jag att Hymer är ett idealval utan motstycke.
Kära och vänliga hälsningar från en glad Värmlänning !
HBK 5081
:spinny:
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Kabe e bäst

Trådskaparen har verkligen lyckats med sin föresats.:)

För övrigt får ni tycka precis vad som helst om vilka bilar som helst.:twitcy:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Kabe e bäst

Kabe CABE är latin och betyder: (få plats)
Kan passa på att tillägga att RAPIDO betyder fort.
Vet ej omhusbilarna gör skäl för namnet.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Kabe e bäst

Jag håller med om att KABE om kanske inte är bäst men den är i alla fall finast och SVENSK !
Jag tycker nog det verkar komma in lite caravan-klubbanda inom husbilsägarna och det
är inte bra . Var och en får tycka om sin typ av fordon utan att klanka ner på andra.Tycker jag.
Personligen så tycker jag att Hymer är ett idealval utan motstycke.
Kära och vänliga hälsningar från en glad Värmlänning !
HBK 5081
:spinny:
Det köper jag till hundra procent
 
F

F.d. 25310

Guest
Sv: Kabe e bäst

Och Burstner är Tyska och betyder jag är bäst

Nja är det inte Dethleff som betyder det??:twitcy:

C
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen