• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kabe e bäst

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.588
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Kabe e bäst

Tidigare var Frankia den bästa husbilen men nu är det Carthago. :D:D:D


Gunnar /medlem och numera Carthagoägare
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Gillar att var o en är är lojal och stöttar det märke de valt. Det är ju dock inte säkert att det stöds av alla och tur är väl det. Att enbart se ett enda märke och modell efter vägen vore riktigt tråkigt . Gillar mångfald- i alla fall vad som gäller husbilar.
Stå på er och försvara ert val- bra eller dåligt
Hälsn. Bror
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Kabe e bäst

Ha ha ha =)

Ja, men alla som tycker om stora bilar skulle nog gärna färdas i en Neoplan dubbeldäckare med inredning byggd av någon gråtonad ärrad man på Orust. Allt för att blanda 2 underbara världar... husbil/båt

Vore det inte lite charmigt att slänga ut ett 25 kg Bruce-ankare på ställplatsen och sen dra in det med ankarspelet när resan skall gå vidare ;-)

/J
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Kabe e bäst

På vilka grunder?

Man kan ju inte gå på vilket märke som säljer flest för då är Ahlgrens bilar bäst.

Vilken bil håller längst innan det är dax att reparera?

Vilken bil har bäst finesser?

Vilken bil har designer av både könen och alla åldrar?

Svaret blir då osökt DETHLEFFS !!!

Vilken bil trivs jag och min plånbok bäst i - ja, det måste ju bli den jag har köpt - oavsett märke !!!
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Så sant så sant. Som jag skrev tidigare så håller man på sitt val. Bra. Trots fel o brister på alla nyare bilar.................
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Ha ha ha =)

Ja, men alla som tycker om stora bilar skulle nog gärna färdas i en Neoplan dubbeldäckare med inredning byggd av någon gråtonad ärrad man på Orust. Allt för att blanda 2 underbara världar... husbil/båt

Vore det inte lite charmigt att slänga ut ett 25 kg Bruce-ankare på ställplatsen och sen dra in det med ankarspelet när resan skall gå vidare ;-)

/J

Absolut en riktig Noeplan vore mumma. Inga viktbegränsningar att tänka på. Skulle tom kunna rymma en riktig badbalja,,,,,,,,,,,,,,,,,eller bastu för den som önskar, allt för ett enklare och bekvämare liv. Trots allt är ju vår tid utmätt och till slut kommer detta ankare att kastas och inget ankarspel i världen kan ändra på detta. Tyvärr.
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Kabe e bäst

Har testat. Var förvisso en Chic S-plus I51... men den var inte vad vi sökte. Tyckte faktiskt att den kändes "billigare" ihopskruvad än Frankian.

Den bil som kändes rätt var däremot en Concorde Liner 1090 MS Lounge... Riktigt trevlig..dock inte priset =) Men den va trevlig att köra!

Man får fortsätta drömma ett tag till :yes:
 

Bilagor

  • DSC05425.JPG
    DSC05425.JPG
    685,9 KB · Visningar: 1
  • IMG_0474.JPG
    IMG_0474.JPG
    2,2 MB · Visningar: 0
  • IMG_0478.JPG
    IMG_0478.JPG
    2 MB · Visningar: 0
  • IMG_0479.JPG
    IMG_0479.JPG
    2 MB · Visningar: 0
Senast redigerad av en moderator:

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Härligt att drömma om det som är svårt att uppnå. I drömmen är ju allt perfekt. Skulle också innerligt önska mig en värsting - Concorde........ Drömmer vidare och hoppas på en lottovinst men inte ens detta får jag då jag inte lirar på lotto.
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Kabe e bäst

Ja vi var på fabriken i somras och kollade. Men jag fattar inte var pengarna sitter i en sån bil???? De använder ju mycket av samma delar som de billigare märkena i sin inredning.

Phoenix som ligger ett stenkast därifrån var däremot lite mer "Premium"
 
F

F.d. 55370

Guest
Sv: Kabe e bäst

Gillar att var o en är är lojal och stöttar det märke de valt. Det är ju dock inte säkert att det stöds av alla och tur är väl det. Att enbart se ett enda märke och modell efter vägen vore riktigt tråkigt . Gillar mångfald- i alla fall vad som gäller husbilar.
Stå på er och försvara ert val- bra eller dåligt
Hälsn. Bror
Precis Bror
Men ja va bara tvungen å skapa lite diskussion.:spinny:
 
F

F.d. 7702

Guest
Sv: Kabe e bäst

Är det inte läge för att sluta denna diskussion om KABE, I Tyskland är inte KABE bäst, där anser man detta vara ett uddamärke, skit samma men det börjar bli lite uttjötat:spinny:
Sune
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen