• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kabe e bäst

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55370

Guest
Sv: Kabe e bäst

Hallå Alla HB åkare
Tänkte bara säga att KABE klubben har haft årsmöte Å det fanns inte nån som hadde nått å klaga på. Möjligtvis att Dieseln e för dyr.
Så jag hoppas att resten av VÄRLDEN köper sig en KABE Å TRIVS.
Ps detta e lite å starta ett H%/(¤#??)!te Ds HEHE :mcride:
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Kabe e bäst

Hallå Alla HB åkare
Tänkte bara säga att KABE klubben har haft årsmöte Å det fanns inte nån som hadde nått å klaga på. Möjligtvis att Dieseln e för dyr.
Så jag hoppas att resten av VÄRLDEN köper sig en KABE Å TRIVS.
Ps detta e lite å starta ett H%/(¤#??)!te Ds HEHE :mcride:
Och en i styrelsen har bytt upp sig till en HYMER?:wideeyed:
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Kabe e bäst

Förutom att Kabe är bäst har man också en förträfflig service.

Efter ca 300 mil i vår nya 880 LT hade vi problem med en utvändig lucka baktill som fått ovanan att öppna sig då vi körde på vägar som inte var helt plana.

Efter en tur till Kabe-träffen och därefter en runda runt Vättern ringde jag Kabe i Tenhult på hemvägen och pratade med Stefan Björk. "Kom hit i morgon förmiddag så fixar vi det". Sagt och gjort. Dagen efter var vi vid Kabes verkstad vid 10-tiden. Blev omedelbart mottagna och ombedda att köra in bilen på deras verkstad. Efter drygt en timme var problemet fixat av deras utmärkta personal och vi kunde återvända mot skåne för att åter igen klippa gräset.

Kabe visar verkligen en fantastisk känsla för kunden, man tycker sig vara i centrum.

Tack Stefan och servicepersonal på Kabe!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kabe är inte bäst

Är det inte FIAT:s chassi som används på Kabe också, det är väl sällan som det är krångel med bodelen?
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Kabe e bäst

Hade Kabe varit bäst hade bilen aldrig levererats med en lucka som flyger upp i farten.
Det har alldrig hänt på vår Adria.
Betyder det att Adria är bättre än Kabe?
:D:D
//W

VAAAA?
Finns det luckor på Adria??:D:D
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Ja, STORA garageluckor på BÅDA sidor.
Inga brevlådeinkast som de flesta (utom en?) Kabe har.
:D
//W
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Men du, Kabe har prioriterat boende och komfort, det mesta finns redan med som standard och därför känns det inte nödvändigt med stora garage att fylla med en massa "bra att ha grejor". :wink::wink:

Äsch!
Alla vet väl att man inte vågar ger sig ut på några längre turer med en Kabe.
Då behövs det heller inte så mycket utrymme för semesterprylarna. Viktigast är väl ett cigguttag så man inte fär slut på batteriet i mobilen och en skön fåtölj att sitta i medans man väntar på bärgaren :D:D :D
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Men du, Kabe har prioriterat boende och komfort, det mesta finns redan med som standard och därför känns det inte nödvändigt med stora garage att fylla med en massa "bra att ha grejor". :wink::wink:
Det kan väl inte vara speciellt konfortabelt att ha cyklar, grill och campingmöbler i bodelen???
:D:D
//W
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Kabe e bäst

Det kan väl inte vara speciellt konfortabelt att ha cyklar, grill och campingmöbler i bodelen???
:D:D
//W
Hej Wiz,
det tog en stund innan du lyckades få ihop några sura motargument, vilket iof sig är naturligt med tanke på den standard som Kabe kan uppvisa. :yes:

Mini-cyklar, grill och campingmöbler får utmärkt plats i vad du benämner brevlådeinkasten. Å andra sidan hade det säkert gått att placera dessa attiraljer i bodelen utan att det för den skull hade inkräktat på det fantastiska utrymmet som bilen erbjuder.:bye:

Väntar därmed spänt på nästa tänkbara motargument, men ta inte så lång betänketid inför nästa anfall, ha ha.:twitcy:
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Kabe e bäst

Dröjesmålet berodde på att frugan körde ut mig, det fanns jobb i trädgården sa hon.
Sedan smädade hon mig med tillnamnet "slitvarg" när jag satt framför datorn.
:confused::mad:
Eftersom jag ännu inte fått någon kommentar om den i hastigheten uppflugna luckan så säger jag som Perry Mason:
"I rest my case"
:D
//W
 
F

F.d. 52959

Guest
Sv: Kabe e bäst

Hallå Alla HB åkare
Tänkte bara säga att KABE klubben har haft årsmöte Å det fanns inte nån som hadde nått å klaga på. Möjligtvis att Dieseln e för dyr.
Så jag hoppas att resten av VÄRLDEN köper sig en KABE Å TRIVS.
Ps detta e lite å starta ett H%/(¤#??)!te Ds HEHE :mcride:
Ja så är det med märkesklubbar. Ingen vill säga sanningen pga den sponsring som
är i olika led och rabatter. Därför skall man vara med i oberoende HBK.se

Sedan har vi en förmåga att glömma/förtränga sanningen. Var själv tidigare medlem
i sådan klubb så jag vet detta.
Hur man sedan har kunnat glömma Fiats alla problem är ju en gåta! Fr ständiga
växellådsproblem, hjulllager och sålletläckage med frusna/brustna kamremmar
som följd. Det är märkligt
Varför tog ni inte upp detta?
Jag vet eftersom jag drabbats av två växellådshaverier , och det var inte femman,
utan andra kvalitativa problem. Så yvas inte för mycket.
Mvh
Sven-Eric
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Kabe e bäst

Visst är det märkligt att det bara svenskar och EN norrman förstått hur bra Kabe är.
Efter 1500 mil i Europa på tre år har jag aldrig sett en utlandsreggad Kabe sånär som denna norrman...vilken jag mötte i Sverige.

:twitcy:
 
F

F.d. 55370

Guest
Sv: Kabe e bäst

Ja så är det med märkesklubbar. Ingen vill säga sanningen pga den sponsring som
är i olika led och rabatter. Därför skall man vara med i oberoende HBK.se

Sedan har vi en förmåga att glömma/förtränga sanningen. Var själv tidigare medlem
i sådan klubb så jag vet detta.
Hur man sedan har kunnat glömma Fiats alla problem är ju en gåta! Fr ständiga
växellådsproblem, hjulllager och sålletläckage med frusna/brustna kamremmar
som följd. Det är märkligt
Varför tog ni inte upp detta?
Jag vet eftersom jag drabbats av två växellådshaverier , och det var inte femman,
utan andra kvalitativa problem. Så yvas inte för mycket.
Mvh
Sven-Eric
Äntligen blossar denna tråd upp igen.
Å när börjar KABE göra Fiat???
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Kabe e bäst

Visst är det märkligt att det bara svenskar och EN norrman förstått hur bra Kabe är.
Efter 1500 mil i Europa på tre år har jag aldrig sett en utlandsreggad Kabe sånär som denna norrman...vilken jag mötte i Sverige.

:twitcy:
Då är vi två nu. Vi mötte också en norrman i en Kabe, förståndig och insiktsfull människa. :D

Men jag kan tala om för dig att vi väckt otrolig uppmärksamhet med vår nya Kabe vart vi än stannat, i både Sverige och Tyskland. Förmodar att det är lite av en dröm för många att äga en Kabe.:D

Vad Fiats ev problem har med Kabe eller andra märken att göra, förstår jag inte.:confused: Det är inte märkesorienterat.

Sedan förekommer det alltid fel och brister på alla märken, ingen nämnd och ingen glömd.
 
F

F.d. 55370

Guest
Sv: Kabe e bäst

Visst är det märkligt att det bara svenskar och EN norrman förstått hur bra Kabe är.
Efter 1500 mil i Europa på tre år har jag aldrig sett en utlandsreggad Kabe sånär som denna norrman...vilken jag mötte i Sverige.

:twitcy:
Vi Ägare utav svenska bodelar har inga bekymmer med möss å annat jävelskap så vi behöver inte åka till länder så det blir så varmt så möss å annat flyr ur bilen. :twitcy:
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Kabe e bäst

Vi Ägare utav svenska bodelar har inga bekymmer med möss å annat jävelskap så vi behöver inte åka till länder så det blir så varmt så möss å annat flyr ur bilen. :twitcy:

Menar du att bilen är så möglig redan från fabriken så inte ens mössen vill krypa in i den??? :wub:
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Kabe e bäst

Hej Honda59
Några är lite jävliga mot dig, men det är så med avundsjukan.
Snart blir det kallt å då försvinner dom in i logen bland mössen.
Ska även i år vara i Mora i vinter.
Hälsa vår gemensamma bekanting i Vårgårda.
Ha det
/Vidhem
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen