Sv: Jappe i Portugal
Jag lyckades ta mig ifrån Bahia Camping i Santa Pola, med förståndet någorlunda i behåll, frampå eftermiddagen i går.
"Salta Pola" med sina saltsjöar och saltberg.
Inte långt därefter var jag nere i El Pinet för att kolla hur snåljapparna hade det och där var det fullt.
Trots att det hade kommit upp förbudstavlor för bilar över 3,5 ton var det många stora bilar där och flera använde tydligen platsen för övervintring. Lite gnäll hördes om bristen på fylla/tömma-möjligheter; närmaste plats för detta var en Camper Park i närheten som tog 5€ för den servicen. Campingen La Marina ligger visserligen lite närmare men F/T-hanteringen utanför den är ganska knölig, rentav äcklig.
I Torrevieja var jag sedan och kollade på en möjlig ställplats nära havet. Ganska fin plats men fick man se upp för krossat glas m.m.
Färden gick vidare på gratismotorvägen och snart började solen visa tecken på överhettning och bestämde sig därför att gå till vila efter dagens id med det vanliga färgspelet.
När jag kom till ställplatsen i Los Alcazares var det mörkt.
Något flygplan från den närbelägna flygplatsen hördes under kvällen men under natten var det tyst (tror jag) och när jag vaknade kunde jag skåda denna vackra vy mot "tarmen" på andra sidan Mar Menor.
Vodafones Europasimkort fungerar utmärkt här!
Jappe