• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappe i Portugal

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Jappe i Portugal

Så lenge du ikke har redigert på bildet og fjernet ELIF informasjonen så er det enkelt å laste ned bildet og lese alle detaljene.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag var och kollade lite på strandpromenaden i Rincon

stra.jpg

och när jag vände "hem" igen så hörde jag ett fasligt buller!

elverk.jpg

Solen skiner som bara den, bilen har solpanel på taket och så gör han så här mot sina grannar! Hur är somliga utrustade upptill? Giv mig styrka!

Jappe

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Jag tar den bollen eftersom Knarrevik har sovit över....

Jag ser att det är en Canon Powershot G1 X 1/160 sek f/,6 och IS 100 ;)
Frågor på det....

Hur får du fram dessa data?

Jappe[/quote]

Via olika fotoredigeringsprogram som Photoshop, Fireworks, Picasa etc där man får fram
sk EXIF-data...inte alltid men oftast...
är bilderna komprimerade eller omgjorda till JPEG 2000 eller en PNG-fil kan det bli lite mer pyssel.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

77728d1383473898-elverk.jpg

Solen skiner som bara den, bilen har solpanel på taket och så gör han så här mot sina grannar! Hur är somliga utrustade upptill? Giv mig styrka!

Jappe

Du får hålla med om att Olympusbilderna är bättre!

F

F.d. 53078

Guest

Jappe du behöver inte tänka pá mat nu när du kommer till Fuengirola:

Fuengirola är ett måste i November för tapas älskare som vill tillbringa en eller flera dagar med en sensuella och kryddiga tapas . Fuengirola är värd fram till den 17 november Erotiska Tapas Route , en ursprunglig initiativ skapad av staden som varje år lockar tusentals besökare hit för att smaka den mest utsökta tapas . Den femte upplagan av denna unika gastronomiska initiativ kommer att omfatta 78 anläggningar i hela staden .

Efter stor framgång av tidigare utgåvor av erotiska Tapas Route , som har överträffat 270.000 serverade tapas , blir en av årets mest efterlängtade insatser av köpmännen i Fuengirola , som borgmästare erinrade , Esperanza Ona , under presentationen av evenemanget , säger att " när vi lanserade denna idé var med avsikt som hade kontinuitet , och så visade det sig . Vi har ökat varje år , inte bara i antalet deltagande men också i antalet deltagande tapasätare . "

Händelsen är utvecklingen av de deltagande barer en sensuell och rolig toppen produkt av fantasi och skicklighet av kockar , som deltar i tävlingen och bör vara tillgänglig för kunder under dom aktuella dagarna. Några av de som kommer att delta i år har namn som : Lust Medelhavet , mellan lakan , Passion taurin, Tiramisu erotiska , blöta churro , Tariro Tariro , mormor eller avkoppling också vill täcka in stora torget .

Således , kan medborgare och besökare njuta av en totalt 78 kreativa och originella tapas framställda genom catering anläggningar i staden till ett pris av 2 euro mer dryck . " Vi började för fem år sedan med ett trettiotal anläggningar och det är nästan 80 som deltar , varav 20 tillsätts i år till den erotiska Top Road för första gången " .

Initiativet kommer från den kommunala åtagande att stödja lokala företag i en månad traditionellt lägre förbrukning och det emellertid i Fuengirola fungerar bra för storkök via denna rutt . Dessutom är det en händelse som varje upplaga hade en stor mediabevakning och i år kommunfullmäktige skapat hashtag # Fuengirola lägger ut evenemanget på Twitter .

Alla personer som vill delta i tävlingen som ingår i denna gastronomiska rutt måste välja en av de 40.000 " Erotiska tapas " redigerats detta på spanska och engelska på grund av den betydande deltagande av utländska turister som Jappe som registrerats i tidigare upplagor . Förutom Turistbyrån , kan kommunala byggnader och deltagande inrättningar återkalla passet även på hotell , för att uppnå maximal exponering och initiativ bland besökare till Fuengirola .

När passet är komplett med tätning 10 olika anläggningar och med omröstningen för bästa omslag , kommer att leverera den i turistbyrån där de får en " överraskning " och deltar i en ritning för olika priser inklusive en kryssning för två .

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det har varit tyst från mig ett tag. Om någon undrar varför, så beror det på att den senaste tiden har ägnats mycket åt ambulansåkning mitt i natten och sjukhusbesök. I natt, på sjukhuset i Malaga, fick jag äntligen reda på att jag hade lunginflammation och där lämnades jag åt mitt öde med ett recept på antibiotika i handen tidigt i morse. Taxi tillbaka till Rincon de la Victoria och där fick jag en ny attack av svår lufthunger men lyckades köra husbilen till ett Farmacia i närheten för att få mina piller.

Totalt utslagen väntar jag nu på att pillren ska börja verka så att det inte blir solnedgång för mig också! Jag längtar till Portugal!

s.jpg

PÅ SPANSKA SJUKHUS TALAR MAN SPANSKA!

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag undrade just vart du tog vägen, trodde ett tag att Beirut hade fört dig vilse. Nu hoppas vi att pillren snabbt skall få dig på fötter igen så att vi kan följa dig på vidare äventyr.

F

F.d. 53078

Guest

Jappe ring om du behöver hjälp. Vad om helst

Jag har kört förbi ferian och inte sett din bil, Där stod en annan HBK bil, men dom visste inte vem Jappe var??? Visserligen ett nummer över 12.000 sá dom hade kanske inte hunnit att läsa Jappes trádar ännu.

F

F.d. 25023

Guest

Hej Jappe!

Hoppas du är bättre redan!

Förra vintern när jag fick lunginflammation gick jag på en privatsjukhus, de ringde SOS-centret i Danmark och kollade att min försäkring gällde (HBK-Folksam hem- och husbilsförsäkring), som inkluderar sjukdelen.

OK kom snabbt och de lade in mig för en natt för lungröntgen och intravenös antibiotika, sen fick jag recept på fyra olika läkemedel för en vecka, därefter en ny lungröntgen och friskförklaring.

Privatsjukhuset var i Fuengirola, en liten bit från Feriaplatsen, nära Tres Caballos statyn (hette UPS då men heter något annat idag). Mycket trevliga, pratar engelska, doktorn t.o.m. var en amerikanare.

Fick till och med alla röntgenbilderna och journalerna med mig efteråt på CD för att visa till doktorn i Sverige, samt intyg att jag var frisk och kunde flyga (?) till Sverige, om jag ville!

Kanske värt att kolla, om du inte blir bättre!

Med tillfriskningshälsning
jyrki

Ps, på barerna lite längre ner på strandpromenaden innan Burger King (de har jättedålig wifi) har de utmärkt wifi om du behöver! Marknaden var värt besök
ondagar(?), en liten promenad från husbilarna mot stan och sen till Supersol's parkering, skyltad från huvudgatan.

T

Teddi

Guest

så tråkigt janne,,ta de lugnt nu,,du har ju besvär av KOL,,
om fjorton dar är vi på plats,,

då är du välkommen till lite vila i vårat radhus,,vi tar hand om dej,,no problem,,

vill du ha adress så får du gå ut på SKYPE,,eller via PM,,

sköt om dej gubben!! du är hbk!!

ps,,ja laddar dänkflaskan med whiskey!!:D:D

F

F.d. 55519

Guest

God bedring Jappe. Hvis du er på vei til Olhao sees vi kanskje, vi ligger på Karl Johan! Kom en stor 1 1/2 etasjes svensk bobuss ved siden av oss idag.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen