• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har den koppling till POIWiever?

Vet ingen förrän Poiwiever kommer med nästa uppdatering... Troligen om jag ska gissa men ...

Ett förslag från andra planhalvan :)D)
Någon kanske har lust att skicka ett meddelande till NNG:s support med önskan om bättre samarbete med andra appar som tex POIViewer, När det gäller den androida varianten av iGO har jag skickat mina synpunkter om samma problem. (fast med Locus)

mvh jocke

F

F.d. 32985

Guest

Sagt och gjort Jocke.
Tack för påminnelsen att det går att ta kontakt med utgivare av appen. Får se när / om svar kommer.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag saknar redigera rutt och optimera waypoints/rutt som var gamla iGOs styrka.
Eller har jag missat hur man gör?

image.png

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Tryck på pilen i nedre högra hörnet när du är i ruttredigeringsmod så finns valen där.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Trafikhistorik för veckodag och klockslag kan vara bra när målet förläggs i storstaden eller rutten går via Autobahn.

image.png

Peter Rydh

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024

Jag blir lite tveksam på vilken kartdata man har, det första jag testade var en rutt hemifrån och genast ville den att man ska ta vägen över gångbron 100meter hemifrån, det har jag inte sett på många år i andra navilösningar.

Om det blir helgalet redan efter 100meter, hur ska då resten av färden bli?

//Peter

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag blir lite tveksam på vilken kartdata man har, det första jag testade var en rutt hemifrån och genast ville den att man ska ta vägen över gångbron 100meter hemifrån, det har jag inte sett på många år i andra navilösningar.

Om det blir helgalet redan efter 100meter, hur ska då resten av färden bli?

//Peter

Hur blir ruttvalet i HERE?
iGO m.fl. använder samma kartleverantör.

Drogen

FD HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021

Jag konstaterar att de flesta funktioner finns kvar vilket är gott nog, men vad är nytt förutom möjligheten att specifikt kunna välja vilka länder man vill installera? Vad är "cutting edge"? Någon som har en liten sammanställning?

Hasse-K

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2025

Jag körde Ödåkra-Hallstahammar igår. Appen funkar bra förutom att den går bara till översiktsläge när man kör motorväg, inte när man kör vanlig väg. Hastigheterna stämde på de flesta ställena.
Jag saknar funktionen att söka på kartan som fanns på den gamla versionen, eller gör jag fel.

Drogen

FD HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021

cutting edge Betyder allra senaste
Sorry, jag var nog lite otydlig där :rolleyes:. Jag refererade till ett uttalande från leverantören som hävdade att det skulle komma en ny "Cutting edge" navigationsapp. För mig verkar den fungera ungefär som den tidigare med några små förändringar bara. Men för mig som kör 16Gb i både iPhone och padda så är möjligheten att välja vilka länder jag vill installera, och det till halva priset mot tidigare, två av de bästa tänkbara förändringarna :)

Men är det någon som kan bekräfta att länkningen från POIviewer fungerar fullt ut? Jag ser länken i POIviewer och klickar jag så öppnas iGO men koordinaterna följer inte med och jag får inget ruttförslag.

Stengränd

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2024

Sorry,

Men är det någon som kan bekräfta att länkningen från POIviewer fungerar fullt ut? Jag ser länken i POIviewer och klickar jag så öppnas iGO men koordinaterna följer inte med och jag får inget ruttförslag.

Har samma problem länkningen går bra men inga koordinater följer med

Peter Rydh

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024

Hur blir ruttvalet i HERE?
iGO m.fl. använder samma kartleverantör.

Jag laddade hem Here bara för att testa och det blir samma sak där, men både Google och Apple har rätt på sina kartor.

Men det kanske är en olycklig tillfällighet att fösta malören är redan efter 100m, andra verkar ju tycka att det funkar.

//Peter

Glädjen

HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025

Får inte Mobil Life + att fungera via NNG, den kopplar upp men ingen karta.
Har någon fått det att fungera?
Hälsningar
Glädjen

ERIKPER

FD HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022

Jag använder sedan flera år IGO Primo Wesrn Europe. Nu upptäckte jag att det fanns uppdateringar av kartorna tillgängliga. T ex Sverigekartan uppdaterad 2016-04 och Tysklandskaratan uppdaterade jag idag. Men någon som vet hur gammalt underlaget är? Även om det står uppdaterad 2016-06-16, så är väl knappast underlaget uppdaterat det datumet. Jag noterar också att det ståre HERE nere vänster hörn sedan en tid. Jar tror inte denna text fanns tidigare.
Det finns tydligen en ny IGO tillgänglig. Vad ger den som inte den gamla har?

Erik P

Toppen