• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Ove & Marjatta

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4902
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Ett par frågor av en icke proffs.

Min gamla IGO verkar fungera än. Om jag skall uppdatera den, skall jag först uppdatera licenser? Verkar vara uppdaterat maj 2015 sist.

Den nya i App store, är det den som heter Igo Navigation på ljusblå botten
och inget pris. (vänster om Israel) ?

Eller är det bättre och inte göra något och avvakta?

Läste att Knarreviks kartor försvann i den gamla och att någon har kunnat uppdatera dom. Vad skall man tro.

Hälsningar från Marjatta som gillat IGO.

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025

Om du går in i gamla IGO i shoppen och trycker på den svarta pilen så ser du vilka kartuppdateringar som finns. När det blivit en grön puck så tryck på den. Står det då att licensen är fel gå tillbaka och tryck på mer i nederkanten. Där kan du uppdatera licenserna. Eftersom jag laddade ner två kartdelar så fick jag uppdatera licensen två gånger. Nu har jag nya kartor över en stor del av västra Europa

Ove & Marjatta

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4902
Medlemskap
2024

Om du går in i gamla IGO i shoppen och trycker på den svarta pilen så ser du vilka kartuppdateringar som finns. När det blivit en grön puck så tryck på den. Står det då att licensen är fel gå tillbaka och tryck på mer i nederkanten. Där kan du uppdatera licenserna. Eftersom jag laddade ner två kartdelar så fick jag uppdatera licensen två gånger. Nu har jag nya kartor över en stor del av västra Europa

Gjorde så och allt såg bra ut. Uppdaterat licensen m. m. och gröna bockar, och står att kartorna är uppdaterade men när man testar sedan kommer man ingenstans. Tyvärr. Får väl köpa den nya om någon kan svara på vilken den är.
Se min tidigare fråga. Tack i alla fall.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Sök på nng i appstore så hittar du IGO Navigation

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Gjorde så och allt såg bra ut. Uppdaterat licensen m. m. och gröna bockar, och står att kartorna är uppdaterade men när man testar sedan kommer man ingenstans. Tyvärr. Får väl köpa den nya om någon kan svara på vilken den är.
Se min tidigare fråga. Tack i alla fall.

Hade samma problem. Avistallerade allt och installerade om app plus alla tillägg. Nu fungerar det

CarthagoAnders

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024

Min gamla IGO funkar som tidigare med nyinstallerade kartor och uppdaterad licens utan vidare krångel

samma här, uppdatering av kartor för flera länder finns och har laddats ned
jag saknar däremot uppdatering av kartorna för de skandinaviska länderna, kanske kommer det också så småningom

Ove & Marjatta

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4902
Medlemskap
2024

Installerade den nya IGO. Håller på bli frusterad. Laddat ner Sverige och det kommer fram karta i Stockholm och text GPS kopplades ur.

Hur kommer jag vidare? Vill ha fram " var jag är nu" och kunna gå vidare.

Marjatta

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Är det iPhone eller iPad du har och vilken modell? Har den SIM-kort?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Har du kopplat ur GPS? Titta under platstjänster i inställningar.
Om du använder iPad förutsätter jag att du använder iPad med inbyggd GPS dvs den med plats för simkort.

I så fall vad händer om du klickar på pilen i nedre vänstra hörnet?

image.png

Ove & Marjatta

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4902
Medlemskap
2024

Har du kopplat ur GPS? Titta under platstjänster i inställningar.
Om du använder iPad förutsätter jag att du använder iPad med inbyggd GPS dvs den med plats för simkort.

I så fall vad händer om du klickar på pilen i nedre vänstra hörnet?

Visa bilaga 113993

Har iPad med plats för simkort. Menar du inställningar i Igo? I den gamla IGO kommer GPS signalen fram. Om det är borta i den nya, hur får jag fram den då? Snart känns det som jag ger upp.

KOKKAKI

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025

Hade samma problem. Avistallerade allt och installerade om app plus alla tillägg. Nu fungerar det

Provade samma sak men nu är allt borta går inte att återinstallera. Det gör inte så mycket för Tyskland var borta sedan tidigare.
Nya NNG iGO fungerar bra, enklare att ställa, in inte en massa inställningar gömda på olika ställen. Lite annorlunda kart bild än tidigare, men flera inställningar för ändring av kartans ljus både dag tid och natt tid. GPS positionen närmare sanningen bara ca 5 meters avvikelse, i gamla iGO ca 40-50 meter. Efter att ha valt en destination är det bara att rycka på " Alternativa rutter" uppe till höger då kommer Snabb, Snabb2, Lätt med flera alternativ fram, sedan är det bara att välja och därefter starta rutten.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Provade samma sak men nu är allt borta går inte att återinstallera. Det gör inte så mycket för Tyskland var borta sedan tidigare.
Nya NNG iGO fungerar bra, enklare att ställa, in inte en massa inställningar gömda på olika ställen. Lite annorlunda kart bild än tidigare, men flera inställningar för ändring av kartans ljus både dag tid och natt tid. GPS positionen närmare sanningen bara ca 5 meters avvikelse, i gamla iGO ca 40-50 meter. Efter att ha valt en destination är det bara att rycka på " Alternativa rutter" uppe till höger då kommer Snabb, Snabb2, Lätt med flera alternativ fram, sedan är det bara att välja och därefter starta rutten.

Har du ingen backup på paddan/telefonen på datorn? En återskapning borde lösa problemet. Den har du ju i Icloud

Toppen