• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Et godt eksempel på en app som er drastisk forskjellig på en telefon og plate er skype. Denne har minst 3 forskjellige grensesnitt - småskjerm telefon, storskjerm telefon og plate, men allt i en app.

Visst är det så men en mängd appar har helt annat utseende och fler funktioner på iPad. Dessa appar går inte att installera på iPhone.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Bra Knarrevik :) upprigtiga mening om galaxy kamera vill være bra :)

Vedrørende Android kan man inta gøre generelle bedømmelser af OS, da dom bliver gjort i alle størrelser och prisklasser, bedømmelser kan kun gøre med det produkt du har f.eks samsung galaxy kamera, den kan inta sammenlignes med en note, nexus, lg eller S3. Du får et indblik i jelly bean och der er 4.1.2 den nyaste.

Det som skiljer kameran från en S3 är att det inte går att ringa vanliga röstsamtal med Galaxy Camera och att tyvärr internminnet är mindre. Detta har till följd att antalet installerade appar begränsas starkt. Att vanliga röstsamtal inte funkar kan man leva med eftersom jag mest ringer över Internet även här hemma. Jag väckte en del uppmärksamhet på Teneriffa när jag pratade med kameran och den svarade på svenska.

Kameran är fantastisk, faktiskt bättre än alla de kompaktkameror som numera ligger oanvända. Att bilderna automatiskt hamnar i Dropbox är en välsignelse.
Återkommer med fler recensioner och bilder så småningom.

Nu väntar kaffet!

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Jag som är på din planhalva tycker att du ofta kan vara neutral, men ibland skenar det iväg lite som hos vissa andra. Dom gångerna skulle inlägget mått bra av någon/några meningar färre.

Men precis detta gäller även vissa som föredrar Android...

Måste vi vara så korrekta hela tiden. Att det skenar iväg kan ju betyda lite engagemang och något som driver tråden vidare. Det betyder naturligtvis inte att man har rätt...
Upprepningar är ju inte heller kul att läsa hela tiden typ "Apple är alltid bäst"...:p:
Och att Andrioder är svårbegripliga...ack ja...

Kram på dig :D

Bosse

F

F.d. 52956

Guest

Jag är intresserad av iGO Primo men är osäker om den passar till den lilla skärmen på en iPad Mini? Är det någon som vet?

Lasse T.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har inte testat men skulle tro att den lämpar sig bättre än 10-tummaren tack vare att den är lättare att placera, framför allt i en personbil. Tidigare använde jag iGO på iPhones lilla skärm.

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Jag är intresserad av iGO Primo men är osäker om den passar till den lilla skärmen på en iPad Mini? Är det någon som vet?

Lasse T.

Har IGO Primo på iPad mini nu och jag tycker att det är en närmast optimal lösning. Jag har tidigare använt IGO Primo på en iPad 2 och det var också bra men precis som knarrevik skriver är minin lättare att placera.

F

F.d. 52956

Guest

Hej igen och tack för era svar.

En fråga till:
I min TomTom kan jag navigera mellan A och B vilket innebär att jag kan planera en framtida etapp (alltså ej morgondagens), för att t.ex. ta fram ett avstånd mellan två platser.
Är det möjligt att göra detta i iGO Primo?

Någon som vet?

Lasse T.

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Är det någon som råkat ut för att iGo inte startar? Navigatorn har fungerat till hundra % hela vägen från Sverige hit ner till Portugal - men när jag igår skulle jag använda mig av funktionen för gående och därefter startar den inte igen. Har prövat med att starta om Ipaden, hjälper inte.

F

F.d. 4220

Guest

Jag råkade ut för något liknande vid en uppgradering av IOS. Då hjälpte det att ominstallera iGO - vilket kräver en bra uppkoppling och möjlighet att göra backup av egna filer (det är möjligt att de inställningarna ligger kvar, men alltid bäst med gardering)

//Stefan

Mitthem

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2025

Hej hur gör jag för att slippa min nuvarande position när jag vill göra en rutt på Igo Primo

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53198

Guest

Kanske redan utrett tidigare i tråden. Hela Europa omfattar 40 länder och drar 1.84 GB medan enbart Västeuropa med 22 länder är hela 1.93 GB.

Har den västeuropeiska versionen högre informationstäthet?

/ Erik

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Är det någon som har IGO My Way för Android ?
Kan tydligen inte köpas separat utan levereras med tablet.
Har sett några på EBAY och funderar på att beställa en sådan.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Kanske redan utrett tidigare i tråden. Hela Europa omfattar 40 länder och drar 1.84 GB medan enbart Västeuropa med 22 länder är hela 1.93 GB.
Har den västeuropeiska versionen högre informationstäthet?
/ Erik

Det beror på att det finns en nedladdningsgräns på 2 GB och att man får ladda ned ytterligare länder vid behov i Europaversionen inifrån appen. Informationstätheten är nog densamma.

Toppen