Hej och kul att ni funderar på husbil!
Vi har två barn, nu nio och tio, och har kört husbil sen de var 3 och 4.
Jag håller med om tidigare kommentarer om att tänka på vikten. Man fyller lätt på med saker i bilen.
Vår första bil var helintegrerad med tvärbädd bak och nedfällbar säng fram. Vår nuvarande bil har i stället långbäddar bak och fortfarande nedfällbar säng fram. Med längsbäddar bak är det möjligt att få en säng på 2,20 x 2 m ca. Där får alla plats om det behövs =)
Den stora fördelen med den konfigurationen, som jag ser det, är att du får ett väldigt stort bagageutrymme. Vi har idag med oss utebord, fyra stolar, fyra cyklar, grill, badprylar, förtält mm mm - och allt får plats i bagaget. Skönt att slippa hänga det på utsidan.
Att fälla ner framsängen på kvällen tar inte mer än 15 sekunder och den är inte heller svår att komma upp i. Täcken o kuddar ligger kvar i sängen under dagen.
Hej!
Tack för svar!
Vad har ni för husbil?
Jag upplever det ibland som att det blir så himla mycket säng med långsängar..
Men samtidigt inser jag nu att man kanske inte vågar lägga för små barn i alkov eller våningssäng om dom ramlar ur! Så då är det ju smart så som ni har det, att alla får plats!
Och sol du säger skönt att slippa hänga saker på utsidan.
Men vad drar en husbil egentligen? Herregud vad grejer jag inser att man kommer stoppa i!