• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

I köptankar och behöver råd och tips

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
830
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Sök på bilens chassie nr i Fiats reservdelsprogram Så få du det rätta tillverknings datumet på chassiet. Som du säkert förstår så hinns det inte bygga ett chassi samt husbil på det o sen transport till Sverige med reg besiktning, transport till handlare Osv. på 7 veckor. Är bilen Eu5 är chassiet tillverkat före 2014/9 på fiats fabrik. Vet av egen erfarenhet att husbilar har senare årsmodeller sen i registrerings bevis. Hade själv en LMC Explorer 2015 som var byggd på ett 14 chassie med Eu5 motor. Inte för att det spelar nån roll, men gäller o se upp så man inte luras av vilken Årsmodell bilen är. Oftast köper ju t.e.x. husbils tillverkarna 50-100 chassien som sen står på gården tills det är dags att bygga på bodelen.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Då är din bil tillverkad 2014, alltså chassiet. Sen kan man trolla lite med årsmodeller om man är generalagent, vilket är ganska vanligt i husbilsbranschen. Men det är ingen 2016 Fiat chassi du har om det är Eu5.
Någon som kan kolla när nedan chassi är tillverkat? Är min förra Bürstner MY16 påställt första gången 20160321 i Tyskland.
1595960816840.png
 
Toppen