Sv: Husbilsbygge av buss
Har nu invigt husbilen och alla dessa faciliteter.
Gjorde en aluminiumlist och satte där bak med flyttbara öglor för att kunna fästa MC och annat. Det blev genomgångna bultar med öglor på insidan bagaget också. Bra att kunna fästa lasten ordentligt. Vi åkte inte lång bort utan mara några Km bort till Guadalmar där vi mötte en ny skylt som talade om att det var förbjudat att campa och förbjudet med husvagn och husbil.
Det blev jättebra att stanna här över natten för jag tycket inte att vi uppfyllde några av dessa kraven. Vi skulle inte Campa bara testa bussen över en natt laga mat mm. Dessutom så är det faktisk en buss som är bostadsregestrerad. Vehiculo de vivienda står det i papperen och inte autocaravana.
Fort ut med varsin stol och kall öl, pojken drog iväg med sin MC och fick snabbt nya kompisar. Hsbilen fick flyttas lite under dagen för att få skugga
En markis är att måste om man inte vill dö av värmeslag. Framrutan täckte jag med Ett foscury tyg som tar bort solljus och värme. Det blir en rullgardin med samma tyg där i framtiden. Eftersom rutan är bredare nertill så får rullen sitta nertill uch man får dra gardinen uppåt som klipps smalare upptill. Vi blevhungriga så jag gjorde en god kyckling gryta med ris, annat en LCHF kost. Kastrullerna och stekpannorna som jag fick som muta av banken för att ta en hemförsäkring, var av mycket bra kvalité verkligen bra med glaslock.
Framåt kvällen lugnade sig vinden och det blen en sydvästlig vind så jag startade paramotorn och flög till Malagas hamn där en stor lyxkryssare lade till, "(en dag kommer jag kanske att nödlanda på helikopterdäcket när den går ut)
Det blev en timmes flyg, när jag landade upptäckta jag att det kom en Guardia civil bil dom stannade och vi pratade flyg och MC, dom tittade på bussen. Till sist pratade vi om den nyuppkomna skylten som dom ignorerade totalt. Dom liksom jag undrade om orsaken varför komunen inte vill ha husbilar där.
Några vänner ifrån min frus hemby ringde oss och berättade att dom var i Malaga och av en slump så var dom på ett hotell som låg 100m ifrån oss, så senare bjöd vi dom på pizza ingen kan klaga att vi ite drog in pengar till den lokala näringen.
Min fru skulle jobba tidigt nästa dag så hon och flickan körde hem med personbilen. Pojken ville absolut ligga över så jag parkerade bilen på en närliggande parkeringsplats för att slippa diskutera med lokalpolisen mitt i natten. Viket jag fick ångra. Parkeringen låg alldeles till stranden som var full med tält, elgeneratorer och ett högt dunkande hela natten av ett oljud som kallas för vissa o förstådda musik. Sydamerikans party musik.
Allt med husbilen fungerade perfekt toaletten med sina 2 knappar, en för spolning och en för vatten tror jag att det var den bästa lösningen Tack Jappe Redan klockan 11 så var alla batterierna fulladdade av solen . Nu tittade vi inte på TV eller slösade på lampor, men det behövs säker ett till bodelsbatteri i framtiden.
Söndagen ägnade pojken ock jag åt havsbad, motocross och RC helikopterflyg. Tack alla för alla tips som jag har fått för att få husbilen som den är.